برقراری عدالت در سیستم سلامت با اجرای طرح پزشک خانواده محقق می‌شود
کد خبر: 1396059
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

برقراری عدالت در سیستم سلامت با اجرای طرح پزشک خانواده محقق می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: حل مشکلات عرصه سلامت و ایجاد عدالت در این سیستم با اجرای درست طرح پزشک خانواده محقق می‌شود.

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: رویکرد جدید وزارت بهداشت و درمان در تحقق عدالت در حوزه سلامت اولویت قرار دادن اجرای طرح پزشک خانواده است.

وی با بیان اینکه مناطق محروم اولویت اصلی در اجرای این طرح است، افزود: با توجه به سیاست‌های کلی دولت در عرصه سلامت بخشی از اعتبارات این طرح از اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها تأمین می‌شود.

آقازاده به روند اجرایی طرح پزشک خانواده در استان اشاره کرد و افزود: این طرح در ماه‌های آینده در شهرستان نقده به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود.

وی، دلیل انتخاب کردن شهرستان نقده برای اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده را دسترسی آسان برای نظارت بر اجرای درست این طرح عنوان کرد و افزود: اعتباراتی که در سال گذشته برای اجرای این طرح اختصاص یافته بود بسیار ناچیز بود به‌طوری‌که در بسیاری از مراکز درمانی پزشک خانواده وجود نداشت.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی کردیم که هر پزشک عمومی در طرح پزشک خانواده بتواند دریافتی نزدیک به 60 میلیون ریال داشته باشد، افزود: این افزایش دریافتی باعث می‌شود که پزشکانی که راغب نیستند در مناطق محروم خدمت کنند به‌سمت این مناطق کشیده شود چراکه اولویت اصلی در طرح پزشک خانواده تحت پوشش قرار دادن مناطق محروم و پیشگیری قبل از درمان است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر بخواهیم مشکل سیستم سلامت حل شود چاره‌ای جز اجرای طرح پزشک خانواده نداریم و اجرای درست این طرح که تحقق عدالت در عرصه‌های سلامت را در پی دارد می‌تواند 70 درصد مشکلات را در این بخش حل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی امسال 51 میلیارد تومان برای طرح تحول ساختار نظام سلامت در استان اختصاص پیدا کرده است که با شروع اجرای این طرح در اختیار دانشگاه و بخش درمان و سلامت استان قرار می‌گیرد.

captcha