نسیم معنویت از موسم حج به مشام می‌رسد
کد خبر: 1448048
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
حجت‌الاسلام رحیم جعفری:

نسیم معنویت از موسم حج به مشام می‌رسد

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: حج دایرة‌المعارف بزرگ تولید معنویت است که می‌توان تراوش نسیم معنویت را از آن دریافت کرد.

حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد:‌ حج یک کنگره بزرگ بی‌نظیر معنوی است که هر ساله جمع کثیری از مسلمانان دنیا توفیق حضور در آن را پیدا می‌کنند.

وی افزود: این رویداد بزرگ معنوی فقط ویژه تعدادی از مسلمانان که لیاقت حضور در جوار حرم الهی را پیدا می‌کنند، ندارد بلکه آثار و برکات آن به تمامی مسلمانان جهان منتقل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: حج دایرة‌المعارف بزرگ تولید معنویت است که می‌توان تراوش نسیم معنویت را از آن دریافت کرد.

وی ادامه داد: حج همچنین، یک کنگره سیاسی و اجتماعی نیز است که پیام و ویژگی‌های آن تمامی مسایل و ابعاد مختلف مربوط به جامعه مسلمانان را پوشش می‌دهد.

جعفری اعلام کرد: حجاجی که خداوند این توفیق ارزشمند را به آن‌ها عطا کرده است باید در درجه اول برای تزکیه نفس، تحول روحی و روانی و تبدیل حال خود به احسن حال تلاش کنند.

وی ادامه داد: حجاج ایرانی همچنین، در کنار آن با رفتار و تعامل سازنده با مسلمانان دیگر نقاط جهان، شخصیت و هویت اسلامی ایرانی و فرهنگی سرزمین کهن خود را به آن‌ها نشان دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: همه ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم چراکه خدا، قرآن و پیامبر ما مشترک است و در این صورت است که بسیاری از مسائل جامعه مسلمانان حل می‌شود.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد:‌ اگر ما از حج به درستی بهره‌برداری کنیم، می‌توانیم مشکلاتی که جهان اسلام امروز با آن درگیر است را حل کنیم.

captcha