ارسال ۲۲ تن دارو و ۱۸۰ پزشک و پرستار به عراق
کد خبر: 2612946
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹

ارسال ۲۲ تن دارو و ۱۸۰ پزشک و پرستار به عراق

گروه سلامت: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارسال ۲۲ تن دارو و ۱۸۰ پزشک جهت ارائه خدمات در اربعین حسینی از سوی این مرکز به عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر برای ایام اربعین حسینی و عمره مفرده را تشریح کرد.

وی اعلام کرد: برای ایام عزاداری اربعین حسینی، در مجموع ۱۸۰ نفر شامل جراح عمومی، متخصص قلب، متخصص داخلی، طب اورژانس، بیهوشی، پزشک عمومی آقا و خانم پرستار آقا و خانم و متخصص دارویی به عراق اعزام می‌شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ادامه داد: اعزام این تیم‌ها از روز پنجم آذر ماه به عراق آغاز شده و این گروه‌ها در چادرهای مخصوص هلال احمر در بین راه نجف به کربلا و همچنین بین‌الحرمین، مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: گروه‌های پزشکی ۱۸۰ نفره ایران با استقرار در موکب‌های ایرانی در بین مسیر نجف به کربلا و چهار درمانگاه ایرانیان در کربلای معلی به ارائه خدمات پزشکی به صورت رایگان می‌پردازند.

مرعشی گفت: همچنین امروز ۲۲ تن دارو و تجهیزات پزشکی به کربلای معلی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی ارسال شد.
اعزام تیم‌های پزشکی به عربستان
وی همچنین از آمادگی تیم پزشکی این مرکز برای اعزام به عربستان خبر داد و افزود: هم‌اینک مصاحبه تمام پزشکان اعزامی به سرزمین وحی انجام شده است و به زودی این پزشکان به عربستان اعزام می‌شوند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ادامه داد: همزمان با آغاز اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، تیم پزشکی نیز جهت تجهیز و راه‌اندازی درمانگاه‌های ایرانی در مدینه منوره حضور خواهد داشت.
وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، هر ماه حدود ۱۰۰ نفر از مرکز پزشکی به عربستان اعزام می‌شوند و همچون سال‌های گذشته تیم پزشکی شامل متخصص زنان، پزشک عمومی، پرستار، متخصص داخلی و خواهد بود.

captcha