زیارت اربعین آمادگی برای ظهور ولی‌عصر(عج) را فراهم می‌کند
کد خبر: 2616506
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک:

زیارت اربعین آمادگی برای ظهور ولی‌عصر(عج) را فراهم می‌کند

گروه اجتماعی: بی‌شک اربعین در راستای ایجاد وحدت بین شیعیان و مؤمنان تأثیر بسیار زیادی دارد؛ ازاین رو می‌توان گفت زیارت اربعین بی‌ارتباط با آماده شدن زمینه برای ظهور ولی عصر(عج) نیست.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در آستانه اربعین حسینی در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: اولین زائر آن حضرت بنا بر نقل‌های متعدد جابرابن عبدالله انصاری یکی از اصحاب بزرگ نبی مکرم اسلام(ص) بوده است.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) در رابطه با زیارت حضرت اباعبدالله توصیه و تأکید بسیار فرمودند، اضافه کرد: امام حسن عسگری(ع) در فرمایشات خود قرائت 51 رکعت نماز در شبانه روز، ادا کردن بلند بسم الله الرحمن الرحیم در نماز، سر بر خاک سائیدن(سجده)، انگشتر در دست راست کردن و قرائت زیارت اربعین در این روز شریف را از علائم مؤمن بیان فرمودند.

زیارت اربعین به‌ عنوان یکی از نشانه‌های مؤمن تلقی شده است

حجت‌الاسلام میرمهدی با یادآور شدن این نکته که زیارت اربعین به‌عنوان یکی از نشانه‌های مؤمن تلقی شده است، اظهار کرد: بی‌شک این مهم برای در راستای ایجاد وحدت بین شیعیان و مؤمنان تأثیر بسیار زیادی دارد؛ ازاین رو می‌توان زیارت اربعین بی‌ارتباط با آماده شدن زمینه برای ظهور ولی‌عصر(عج) نیست.

قرائت زیارت پرفیض اربعین

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه قرائت زیارت پرفیض اربعین از مؤکدهای توصیه شده است، اعلام کرد: اعزام کاروان‌های بیشمار از اقصی نقاط جهان به کربلا در آستانه اربعین نماد وحدت، یکدلی، همفکری مسلمانان جهان است که فریاد آزادی‌خواهی و یکرنگی یک حرکت عظیم را به گوش دشمنان می‌رساند.

استقرار میلیونی زائران در اربعین نشانه حمایت از قرآن و اسلام است

وی با اشاره به اینکه حرکت و استقرار میلیونی مسلمانان در روز اربعین منشأ آثار و برکات بسیاری برای جوامع اسلامی است، اظهار کرد: مسلمانان با حضور در این اجتماع بزرگ جهانی به دشمنان یادآور می‌شوند که دست از اسلام و قرآن برنخواهند داشت و تا جان دارند راه ائمه هدی(ع) را ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام میرمهدی با بیان اینکه خاندان نبوی در بازگشت به مدینه با حاضر شدن بر مزار پاک و مطهر سیدالشهدا(ع) پیروزی شکوهمندانه قیام خود را به گوش همگان رساندند، اضافه کرد: بدون تردید حضور اسرا در این روز تجدید میثاق و تجدید بیعتی دیگر با اهداف و قیام اباعبدالله(ع) بود.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در ادامه، بازگشت پیروزمندانه اسرا از شام به مدینه و حاضر شدن این حضرات بر مزار سید الشهدا(ع) در روز اربعین را سندی بر فضاحت یزید و یزیدیان خواند و اظهار کرد: خطبه‌خوانی و دفاع از حق و حقیقت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) تاجایی پیش رفت که یزید چاره‌ای جز عذرخواهی نداشت و تمام تقصیرها را به جانب عبیدالله ابن زیاد و ابن مرجانه(لعنت‌الله) انداخته و اهل‌بیت(ع) این امام همام را در کمال احترام به مدینه بازگرداند.

حجت‌الاسلام میرمهدی، حرکت و بازگشت پیروزمندانه اسرا از شام به مدینه را تجلی شده در حقیقت اسلام ناب دانست و افزود: این حرکت را می‌توان در قالب پیروزی حق بر باطل معنا کرد؛ لذا این مهم تاکنون نیز ادامه داشته و قیام‌های پیروزمندانه مسلمانان بر ظالمان مؤید این ادعاست.

آشنایی با فرهنگ حسینی

وی در بخشی دیگر از سخنان خویش آشنایی با فرهنگ و قیام امام حسین(ع) را از اهم رسالت‌ها و تکالیف مسلمانان دانست و اظهار کرد: تمامی مسلمانان جهان بر این نکته اذعان دارند که دست برداشتن از اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) هیچ اثری در زندگی فردی و اجتماعی نخواهد داشت.

میرمهدی، حرکت در مسیر اباعبدالله(ع) را تأثیرگذار در ارتقای معرفت دینی و بصیرت‌افزایی عنوان کرد و گفت: جوانان و نوجوانان باید در اقامه عزای حسینی قول و عمل آنان یکی باشد؛ چراکه دشمن تمامی اعمال و رفتار آنان را در ظاهر و باطن مورد ارزیابی قرار داده و برای آنان برنامه‌ریزی می‌کند.

اصل عزاداری امام حسین(ع) زیر سوال نرود/ موضع‌گیری در برابر فرصت‌طلبان

وی در ادامه با بیان این مطلب که عزاداران سیدالشهدا(ع) باید با اصل حرکت این امام همام و یاران صدیق ایشان شناخت داشته باشند، افزود: جوانان، نوجوانان، خانواده‌ها و متولیان برگزاری عزاداری این امام معصوم وظیفه دارند از اعمالی که اصل حرکت امام حسین(ع) را زیر سؤال می‌برد اجتناب کرده و در برابر افراد فرصت‌طلب موضع بگیرند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در پایان توصیه کرد: علاقه‌مندان به اباعبدالله(ع) از رفتار و اعمالی که حرکت آن حضرت را به یک داستان تاریخی تبدیل می‌کند به جد پرهیز کنند؛ چراکه این قیام باید طوری نقل شود که برای همیشه تاریخ جاودان مانده و اصل این واقعه مهم تاریخ اسلام ماندگار و آثارش در جامعه تا ابد عینیت داشته باشد.

captcha