ادبیات روح انسان‌ها را به شوق می‌آورد/ معرفی اسطوره‌ها با ادبیات
کد خبر: 2718221
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
فرزند شهید نواب صفوی:

ادبیات روح انسان‌ها را به شوق می‌آورد/ معرفی اسطوره‌ها با ادبیات

گروه ادب: فرزند شهید مجتبی نواب صفوی ضمن تقدیر از حوزه هنری به پاس برگزاری همایش «پیشاهنگ جهاد و شهادت»، اظهار کرد: توسط ادبیات می‌توانیم اسطوره‌های کشورمان را به جامعه معرفی و شخصیت و آرمان‌های این بزرگان تاریخ را تبیین و تشریح کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از حوزه هنری، فاطمه سادات میرلوحی(نواب صفوی)، فرزند شهید مجتبی نواب صفوی با بیان اینکه ادبیات یکی از مهمترین راه‌هایی است که می‌توان با آن آرمان‌ها و اهداف انسان‌های والا را نشان داد، اظهار کرد: بزرگترین معجزه تاریخ بشریت قرآن است و خداوند به قلم قسم می‌خورد و تمام این موارد نشان از اهمیت بالای ادبیات دارد.
وی ادامه داد: در دفاع مقدس نیز ادبیات کشورمان باعث می‌شد بسیاری از جوانان و رزمندگان در مقابل دشمن ایستادگی کنند و با شور بیشتری به جبهه‌ها بروند.
این فعال فرهنگی و سیاسی با بیان اینکه آثار برگزیده همایش «پیشاهنگ جهاد و شهادت» را به تازگی مطالعه کرده است، گفت: از خواندن آثار این همایش و اشعاری که جوانان با محبت و عشق سروده بودند،  لذت بردم.
میرلوحی با تاکید بر اینکه ادبیات روح انسان‌ها را به شوق می‌آورد، عنوان کرد: تمام مسائل درونی که شاید انسان آن طور که می‌خواهد، نتواند مطرح کند؛ با یک شعر بیان می‌شود. جامعه‌ای که در آن ادبیات حضور نداشته باشد، جامعه‌ای ماشینی و بی‌روح است و نمی‌تواند نسل جوان را تربیت کند. ادبیات روح جامعه است و استمرار همایش‌ها و جشنواره‌های ادبی نیز برای یک جامعه بسیار مهم است.
وی افزود: می‌توانیم توسط ادبیات اسطوره‌های کشورمان را به جامعه معرفی و شخصیت و آرمان‌های این بزرگان تاریخ را تبیین و تشریح کنیم و تصور می‌کنم همایش «پیشاهنگ جهاد و شهادت» که ویژه پاسداشت شهید سیدمجتبی نواب صفوی برگزار می‌شود، یکی از بهترین برنامه‌هایی است که تا به حال برای مقام این شهید بر پا شده است. این همایش در مدت زمان کوتاهی شکل گرفت و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری آن خیلی سریع و عالی برگزار شد و از حوزه هنری برای انتشار کتاب آثار این همایش و برگزاری آن تقدیر و تشکر می‌کنم.
اختتامیه همایش «پیشاهنگ جهاد و شهادت» با حضور مسئولان حوزه هنری، فاطمه سادات میرلوحی، دختر شهید نواب صفوی و خانواده ایشان و محمدمهدی عبدخدایی، دبیرکل حزب فدائیان اسلام و جمعی دیگر از فعالان ادبی و فرهنگی، ساعت ۱۴:30 امروز، ۲۷ دی در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.
گفتنی است، فاطمه سادات میرلوحی تنها زنی بود که در عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر حضور داشت. وی هم اکنون مسئول موسسه فرهنگی شهید نواب صفوی است.

captcha