استناد فعالان و مسئولان قرآنی به ایکنا/ لزوم توجه بیشتر به نیازهای جامعه قرآنی
کد خبر: 3322480
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
حنیفی تأکید کرد:

استناد فعالان و مسئولان قرآنی به ایکنا/ لزوم توجه بیشتر به نیازهای جامعه قرآنی

کانون خبرنگاران نبأ: یک پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا تنها مرجع جامع قرآنی کشور است، گفت: امروزه شاهدیم که تمامی فعالان حوزه قرآن حتی مسئولان به اخبار و رویدادهای ایکنا استناد می‌کنند و موضوعات بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند.

علی اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآنی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، به مناسبت سیزدهمین سالگرد تأسیس خبرگزاری ایکنا با بیان اینکه عملکرد تخصصی این خبرگزاری قابل تمجید است گفت: ما شبکه‌های بسیاری را در رادیو و تلویزیون در کشور داریم، اگر کسی بخواهد با این شبکه‌ها ارتباط برقرار کند باید مسیر خاصی را طی کند.

وی ادامه داد: همچنین مخاطبان برای دست یافتن به اخبار متعدد در یک حوزه باید چندین رسانه و خبرگزاری را بررسی کنند، البته برخی از شبکه‌ها به صورت تخصصی کار می‌کنند و برخی نیز مشترکات زیادی داشند اما هیچ‌کدام به شکل جامع و کامل اطلاعات را در دسترس مخاطب قرار نمی‌دهند لذا برای دست‌یابی به اخبار جامع باید پایگاه‌های متعددی را مورد توجه قرار داد.

حنیفی با بیان اینکه تأسیس ایکنا با رویکرد قرآنی برگی نوین در حوزه اطلاع‌رسانی بود، اظهار کرد: خوشبختانه بعد از تأسیس ایکنا این آرزو که بتوان خبرها را از اقصی نقاط به‌ویژه جهان اسلام بررسی کرد، دست یافتنی شد؛ چرا که ایکنا در همه‌جا یا خبرنگار دارد یا اینکه خبرهای مختلف را از سطح جهان جمع‌آوری و به صورت جامع در یک‌جا قرار می‌دهد و مخاطب می‌تواند همه اخبار را به صورت کامل دنبال کند.

کارآمدتر از صدا و سیما در اخبار قرآنی

وی افزود: خبرگزاری ایکنا تمامی تیترها و عناوین خبری را در هر لحظه و در هر جایی بر روی خروجی قرار می‌دهد و مخاطب می‌توانند در یک لحظه تمامی خبرهای حوزه مورد علاقه خود را چک کند، پس می‌توان گفت این امر وجه تمایز ایکنا نسبت به سایر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها است. خبرگزاری بین‌المللی قرآن از این جهت بسیار کارآمدتر و ارزشمندتر از صدا و سیما است، به‌ویژه برای کسانی که اخبار قرآنی را پیگیری می‌کنند.

پیگیری ریشه‌یابی، کشف مسائل و آسیب‌شناسی جامعه قرآنی

این قاری ممتاز کشور با تأکید بر اینکه ایکنا باید بیش از گذشته کارآمدتر شود، بیان کرد: ایکنا باید موضوعات مختلف را مورد توجه قرار دهد، باید ریشه یابی، کشف مسائل، آسیب‌شناسی و حل مشکلات را دنبال کند. جامعه قرآنی در کشور با  مشکلات زیادی مواجه است که خبرنگاران این خبرگزاری باید به آن بپردازند و محور سؤال‌های خود قرار دهند.

وی گفت: ایکنا در مورد پاسخ‌گو کردن جامعه قرآنی ضعیف است باید فعالان به‌ویژه مسئولان قرآنی کشور را به چالش بکشد، مسئله‌های مختلف را مطرح کند، از اساتید و فعالان مشکلات را پیگیری کند؛ سپس به این مسائل یکی یکی پرداخته شده و برای برای روشن شدن و تنویر افکار عمومی و ارائه راه‌کارهای جدید اهتمام ورزد.

فعالان حوزه قرآنی به ایکنا استناد می‌کنند

حنیفی با بیان اینکه ایکنا مرجعی برای تمامی فعالان و دست‌اندرکاران قرآنی است، بیان کرد: امروزه شاهدیم که تمامی کسانی که در حوزه قرآن فعال‌اند حتی مسئولان نیز به اخبار و رویدادهای ایکنا استناد می‌کنند و موضوعات بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند؛ لذا ایکنا نیز باید بیش از گذشته فعال‌تر شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه خبرگزاری ایکنا فقط خبری عمل نکند، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم ایکنا سرویس‌های خاص را اضافه کند، نرم‌افزارهای به‌روز، انواع اذان‌ها، قرائت‌ها، درس‌های خاصی از اساتید را در خروجی قرار دهد و بدین ترتیب تمامی نیازهای یک فرد قرآنی را بر آورده سازد.

captcha