رهبر معظم انقلاب؛ نماد عزت و اقتدار ملت اسلام در برابر تمام جبهه کفر
کد خبر: 3326228
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
حجت‌الاسلام ابوترابی ابراز کرد:

رهبر معظم انقلاب؛ نماد عزت و اقتدار ملت اسلام در برابر تمام جبهه کفر

گروه سیاسی: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز رهبر معظم انقلاب، نماد عزت و اقتدار ملت اسلام در برابر تمام جبهه کفر به شمار می‌روند، ابراز کرد: این عزت، راه را برای حرکت عزت‌آفرین مسلمانان فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن ابوترابی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ظهر امروز، 19 تیرماه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد، اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) روزه‌داران و نمازگزاران با بصیرت و حاضر در عرصه دفاع از حریم دین را ستوده‌اند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است در تاریخ انسان‌های صالحی تربیت شوند اما انسان صالح آن‌گاه می‌توانند منشأ تحول باشند که اقوام صالح در کنار‌ آن‌ها قرار گیرند، ابراز کرد: خداوند این قوم را در سه حوزه مهم یعنی رابطه با خداوند سبحان، رابطه با انسان‌ها و رابطه با مکتب تقسیم کرده‌اند، که این قوم در این حوزه‌های سه‌گانه دارای رابطه ویژه و استثنایی هستند.

وی با اشاره به این مطلب که جامعه اسلامی در نگاه قرآن کریم به دو گروه اهل ایمان و کفر تقسیم می‌شود، عنوان کرد: قومی که از سوی خدای متعال فرستاده می‌شود، در برابر انسان‌های اهل اسلام و ایمان همانند زمین متواضع هستند، در زیر پای انسان‌ها قرار می‌گیرند تا مسیر را هموار کنند، در رابطه با انسان‌ها، انسان اهل ایمان و اسلام در دیدگان این قوم، محترم است.

حجت‌الاسلام ابوترابی با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی ما باید در برابر افراد جامعه اول، نرم، متواضع و فروتن باشد، اظهار کرد: همچنین باید مسیر عزت را در جامعه اسلامی فراهم کرد، البته امروز ملت مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی یک پارچه برای حمایت از ملت‌های مظلوم منطقه به پا خواسته‌اند.

وی با اشاره به پیام روز قدس، ابراز کرد: مهمترین پیام این روز این بوده که به ملت مظلوم فلسطین اعلام کنیم شما تنها نبوده و همه دنیا صدای فریاد شما را می‌شنوند، دیگر آن روزی که پنج میلیون فلسطینی را آواره و همه دنیا در برابر آن سکوت کردند، گذشته است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیگر آن زمان که صهیونیست‌ها و استکبار جهانی با آرامش و اطمینان در سرزمین‌های اسلامی حضور یافته و نظام مورد نظر خود را مستقر کرده و با امنیت منافع کشورها را مصادره می‌کردند به پایان رسیده، امروز همه ملت‌ ها به خصوص ایران اسلامی در کنار شما قرار دارد.

وی با تأکید براینکه نظام اسلامی با تمام توان در خدمت ملت عراق، سوریه، یمن و آرمان‌های الهی قرار دارد،‌ اظهار کرد: قرآن کریم جغرافیای اسلام و ملت‌های مظلوم را می‌شناسد زیرا این کتاب آسمانی جغرافیای ظلم و ستم را می‌شناسد.

حجت‌الاسلام ابوترابی در ادامه با بیان اینکه اسلام یک امت واحده با قدرت خلق کرده که در حصار مرزها قرار ندارد، گفت: یکی از علل اساسی و کلیدی اقتدار امروز ایران اسلامی این است که انقلاب، نظام رهبری و رهبری فرزانه و حکیم در جغرافیا و محیط ایران خلاصه نمی‌شوند، امروز آرمان‌های امام خمینی(ره) و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در همه دنیا وجود دارد.

وی یادآور شد: امروز رویارویی با ملت ایران برای غرب و استکبار جهانی غیرممکن و پرهزینه است، زیرا رویارویی با ملت ایران رویارویی با امت اسلام است، امروز اسلام و ایران در برابر نظام کفر، سردمداران ظلم و رژیم صهیونیستی و متحدانش مقتدر و با عزت ایستاده زیرا اسلام نفوذناپذیر در برابر باطل است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز بعد از 36 سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، قدرت‌های بزرگ جهانی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی از تأثیرگذاری بر روی ملت ایران مأیوس شده‌اند، زیرا ملت ایران نفوذ ناپذیر بوده و در رویارویی با آن‌ها با عزت می‌ایستند.

وی با اشاره به برخورد ملت ایران در رویارویی با رژیم شاهنشاهی، گفت: ملت شریف ایران در آن رویارویی نشان دادند که از حوزه قدرت و عزت برخوردار هستند، همچنین در هشت سال دفاع مقدس نیز مشاهده می‌شود که رزمندگان، جانبازان و شهدای ما نشان دادند در برابر زیاده‌خواهان با قدرت ایستاده و نمی‌گذارند، ذره‌ای به خاک این کشور نفوذ کنند.

حجت‌الاسلام ابوترابی همچنین در ادامه به قیام ملت‌های مسلمان در چند سال اخیر اشاره و اظهار کرد: قیام ملت‌های مسلمان که امروز گوش استکبار را کر کرده است، برآمده از عزت و اقتدار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است که شهدا و جانبازان ما رقم زدند.

وی با تأکید بر اینکه امروز رهبر معظم انقلاب، نماد عزت و اقتدار ملت اسلام در برابر تمام جبهه کفر به شمار می‌روند، ابراز کرد: این عزت، راه را برای حرکت عزت‌آفرین مسلمانان فراهم کرده است زیرا امروز ریشه شجره طیبه مقاومت در ام‌القرای اسلام یعنی در ایران وجود دارد و این ریشه برآمده از عزت دیروز امام  خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب و عزت‌آفرینی امروز خلف صالح امام یعنی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس، نماد عزت،اقتدار، پایداری و نماد قدرت برآمده از ایمان پیروان امام و رهبری در تمام دنیای اسلام است، عنوان کرد: صهیونیست‌ها فلسطین را انتخاب کردند تا تمدن غرب را رویاروی توحش شرق قرار دهند.

 وی ادامه داد: پرچم رژیم صهیونیستی بیان‌گر شکل‌گیری نظام صهیونیستی مورد حمایت نظام سلطه و آمریکا در بین نیل تا فرات است، آن‌ها در سال 1346 در جنگ شش روزه با تمام دنیای اعراب به جنگ پرداختند که در طول این شش روز چهار هزار نفر از نیروهای ارتش مصر را اسیر و از نیل عبور و بلندی‌های جولان را اشغال کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی اضافه کرد: این امام خمینی(ره)، مقاومت اسلامی و شاگردان مدرسه توحید بودند که نقشه منطقه را تغییر دادند، خوشبختانه امروز امت اسلام در اوج عزت قرار گرفته که این عزت امروز دنیای اسلام از عزت مبتنی بر ایمان رهبر سلحشورو  فرزانه انقلاب اسلامی برگرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: باید در عرصه اقتصاد مصرف را به حداقل و تولید را افزایش دهیم، بدانید قطعا اگر مجاهدت‌های شما ملت شریف نبود امروز با این عزت و اقتدار در برابر دشمنان قرار نمی‌گرفتیم.

captcha