لزوم واکنش جدی نخبگان جهان اسلام به حادثه منا
کد خبر: 3382252
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
وابسته فرهنگی ایران در استانبول تأکید کرد؛

لزوم واکنش جدی نخبگان جهان اسلام به حادثه منا

شعب خارجی: عبدالرضا راشد با بیان اینکه همه کشورهای اسلامی باید حادثه منا را جدی بگیرند، گفت: سازمان همکاری اسلامی و نخبگان جهان اسلام باید نقش خویش در واکنش به این قضیه را ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از istanbul.icro.ir، عبدالرضا راشد، وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول با خالد ارن، رئیس مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی ترکیه(سازمان ارسیکا) در موزه کاخ یلدیز(دفتر این سازمان) دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وی با اشاره به جایگاه سازمان همکاری اسلامی بیان کرد: سازمان همکاری اسلامی نمود و سمبل صدای جمعی جهان اسلام برای صیانت، تضمین و حفاظت از منافع جهان اسلام است و باید در شرایط  حساس جهان اسلام حضوری مستقل و منطقی داشته باشد.

وابسته فرهنگی کشورمان با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان‌های اسلامی هماهنگ‌کردن همه تلاش‌ها به‌منظور حفظ اماکن مقدسه است، به فاجعه بسیار تلخ منا اشاره کرد و گفت: در این فاجعه نزدیک به پنج هزار از ضیوف الرحمان در منطقه امن الهی کشته و تعدادی بسیار زیادی مصدوم شدند؛ بنابراین انتظار می‌رود سازمان همکاری اسلامی و نخبگان و شخصیت‌های جهان اسلام نقش خویش در واکنش به این قضیه را ایفا کنند.

راشد همچنین با اشاره به ضرورت بررسی علل این فاجعه، تأکید کرد: نباید به‌راحتی از کنار فاجعه منا گذشت، همه کشورهای اسلامی و امت مسلمان باید این موضوع را جدی بگیرند.

خالد ارن در این دیدار ضمن تشکر از فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اظهار کرد: اطمینان دارم با توجه به روابط دیرینه و همکاری‌های قبلی با سازمان برنامه‌های مشترکی را در کشورهای اسلامی داشته باشیم.

مطالب مرتبط
captcha