امام‌شناسی یکی از مهمترین پیام‌های عاشورا است
کد خبر: 3390976
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

امام‌شناسی یکی از مهمترین پیام‌های عاشورا است

گروه اجتماعی: مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی امام‌شناسی را یکی از مهمترین پیام‌های عاشورا بیان کرد و گفت: اگر در دعاهایمان خواستار تعجیل فرج باشیم اما اماممان را نشناسیم دوباره جریان عاشورا رقم می‌خورد.


حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو، مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: یکی از پیام‌های عاشورا امام‌شناسی است که منتظران حضرت مهدی(عج) هم باید به آن توجه خاصی داشته باشند.



وی اظهار کرد: در زمان امام حسین(ع) بسیاری از کوفیان نامه نوشتند و لحظه شماری می‌کردند برای ورود امام حسین(ع) اما هنگام ورود ایشان را به دلیل عدم شناخت تنها گذاشتند چراکه امامشان را به مال دنیا فروختند همان‌طور که امام در روز عاشورا در خطبه‌شان می‌فرمایند: شکم‌هایتان از مال حرام پر شده است.



مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر در دعاهایمان خواستار تعجیل فرج باشیم اما اماممان را نشناسیم دوباره جریان عاشورا رقم می‌خورد.



خوشخو، شناخت حق از باطل را در آخرالزمان مانند شناختن مورچه‌ای سیاه بر روی سنگ سیاه و در شب تاریک دانست و گفت: امروزه کسانی هستند که به نام دین انسان‌ها را می‌کشند بنابراین باید مردم در امام شناسی تلاش بسیاری داشته باشند.



وی یکی از درس‌های مهم عاشورا را بصیرت برشمرد و عنوان کرد: بصیرت ویژگی یاران حضرت امام حسین(ع) و یاران حضرت مهدی(عج) است و باید سرلوحه منتظران قرار گیرد.



مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی بیان کرد: مهمترین درس‌های عاشورا باید در جامعه اسلامی پررنگ شود زیربنای تمامی آنها بصیرت و شناخت امام است.



یکی از پیام‌های عاشورا نماز اول وقت است



خوشخو یکی دیگر از پیام‌های عاشورا را نماز اول وقت دانست و ادامه داد: همان‌طور که امام حسین(ع) در روز عاشورا نماز را اول وقت اقامه کردند، اولین عمل امام زمان(عج) هم بعد از ظهور اقامه نماز پشت مقام ابراهیم است بنابراین منتظران امام زمان و پیروان اهل بیت(ع) باید به نماز اول وقت اهمیت ویژه‌ای دهند.



وی، امام زمان را بالاترین پیوند مظلومیت‌های امام حسین(ع) دانست و یادآور شد: حضرت مهدی(عج) منتقم خون امام حسین(ع) و کسی که عدالت را در سراسر عالم بر پا می‌کند.

captcha