۴۰ روز گذشت/ تنها چند ایرانی بر مزار هزاران کشته منا
کد خبر: 3440957
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

۴۰ روز گذشت/ تنها چند ایرانی بر مزار هزاران کشته منا

گروه جامعه: در حالی که ۴۰ روز از فاجعه منا می‌گذرد، رئیس سازمان حج و زیارت ایران و تعدادی از مسئولان ایرانی حاضر در عربستان تنها افرادی بودند که بر سر مزار هزاران جان‌باخته فاجعه منا به ویژه ایرانیان دفن شده در عربستان حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بیش از پنج هزار قبر در کنار هم؛ اینجا مقبره‌الشهدای مکه مکرمه است و پیکرهای حجاج کشته شده در فاجعه منا در کنار هم اینجا به خاک سپرده شده‌اند.

امروز 12 آبان ماه مصادف با چهلمین روز از وقوع فاجعه غم‌بار منا است و در حالی که مراسم‌های بسیار متعددی در ایران برای بزرگداشت چهلمین روز کشته‌شدگان منا در حال برگزاری است، محل دفن این حجاج در سکوت کشورهای اسلامی، غرق در سکوت است.

و تنها سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت ایران به همراه مسئولان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و مسئولان دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان در محل مقبره الشهدای مکه مکرمه حضور یافته و به نمایندگی از ملت داغدار ایران  بر مزار جان باختگان ایرانی این فاجعه تلخ و غمبار فاتحه خوانده و یاد این عزیزان را گرامی داشتند.

به گزارش ایکنا، ایران تنها کشوری است که پیکرهای کشته‌شدگان خود در فاجعه منا را به کشور خود بازگرداند و پیکرهای بقیه بیش از هفت هزار جان‌باخته این فاجعه بدون کسب رضایت از خانواده‌های آنها در گم‌نامی در مکه دفن شده‌اند.

لازم به ذکر است که دفن کشته‌شدگان فاجعه منا در مکه یکی از سیاست‌های عربستان برای سرپوش گذاشتن بر ابعاد گسترده این فاجعه بود چرا که انتقال پیکرهای صدها کشته به کشورهای مختلف موجب می‌شد مردم کشورهای اسلامی بیشتر به عمق این فاجعه پی ببرند در حالی که دفن آنها در عربستان به نوعی پایان خبری این فاجعه را رقم زد.

captcha