همایش تئاتر «عاشورائیان» در همدان آغاز شد
کد خبر: 3455865
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
رئیس ارشاد همدان:

همایش تئاتر «عاشورائیان» در همدان آغاز شد

گروه هنر: همایش «عاشورائیان» آخرین آثار مذهبی و عاشورایی هنرمندان حوزه نمایش استان همدان آغاز شده است که این همایش تا پنجشنبه، پنجم آذرماه در مجتمع شهید آوینی ادامه دارد.

داوود ابوترابی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: همایش «عاشورائیان» آخرین آثار مذهبی و عاشورایی هنرمندان حوزه نمایش استان در دو بخش صحنه‌ای و تعزیه از شنبه، ٣٠ آبان‌ماه در همدان آغاز شده است، این همایش تا پنج‌شنبه، پنجم آذرماه در مجتمع شهید آوینی همدان ادامه دارد.

وی با اشاره به همکاری سازمان بسیج هنرمندان و دفتر انجمن هنرهای نمایشی همدان برای برگزاری این همایش گفت: در روز نخست این همایش، نمایش «مرا همیشه گمشده‌ای بود» به نویسندگی نیما بیگلریان و کارگردانی اکبر مرادی کامیاب و بازیگری رها اسکندری، محمد طالبی، سید مهرداد حسینی به روزی صحنه رفت.

ابوترابی بیان کرد: نمایش‎های منتخب برای اجرا در ششمین دوره همایش تئاتر عاشورائیان همدان در دو سانس صبح (ویژه مدارس) و عصر (ساعت ١٦:٣٠) به روی صحنه می‌رود و بازدید از اجراهای عصر برای عموم مردم آزاد است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان عنوان کرد: اجراهای صحنه‎ای به صورت روزانه است، و  در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه هفته جاری و همزمان با برگزاری همایش از ساعت ١٥:٣٠ گروه شبیه‎خوانی سیدالشهدای شهر مریانج نیز به اجرای شبیه‌خوانی حضرت مسلم بن عقیل (ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت علی‎اکبر(ع) در محوطه مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی می‌پردازند.

وی بیان کرد: همچنین، نمایش‌های «در قاب ماه» به کارگردانی غلامرضا ناصری از تویسرکان، «راویان کربلا» به کارگردانی مهدی کوثری، نمایش «شهادت‌خوانی شمعون و شهرزاد» به کارگردانی محمد قاسمی از ملایر، نمایش «او می‌آید» به کارگردانی بهنام میرزائی و نمایش «دیار عاشقان» به کارگردانی حمیدرضا  علیخانی از رزن به روی صحنه می‌روند.

captcha