200 نفر از فرهنگیان بهار جزء خیرین قرآنی هستند
کد خبر: 3461558
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار:

200 نفر از فرهنگیان بهار جزء خیرین قرآنی هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: بیش از 200 نفر از فرهنگیان به عنوان خیر قرآنی در سطح شهرستان فعال هستند که ماهیانه بخشی از حقوق خود را به این امر اختصاص داده‌اند و در 3 ماه گذشته بیش از 30 میلیون ریال به فعالیت‌های قرآنی کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، یوسف سعیدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار شنبه، 28 آذرماه در همایش تجلیل از خیرین قرآنی و فرهنگی این شهرستان عنوان کرد: قرآن مظهر قدرت و علم خدا است و انس با قرآن، خواندن و حفظ کردن آن و در مرحله بعد تأمل و در نهایت عمل کردن به آن است و تدبر در قرآن باید به گونه‌ای باشد که باعث نورانیت دل و صفای روح انسان باشد.

وی افزود: قرآن برای اهل معرفت سراسر رحمت و برکت است، توسعه و ترویج قرآن در جامعه، رشد و تعالی معرفت دینی در پرتو انس با قرآن کریم، ترویج فرهنگ قرآن خوانی و استماع قرائت قرآن، معطر نمودن فضای جامعه به نور تلاوت قرآن، ترویج هنر تلاوت قرآن از جمله اهداف این برنامه است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار ادامه داد: بیش از 200 نفر از فرهنگیان به عنوان خیر قرآنی در سطح شهرستان فعال هستند که ماهیانه بخشی از حقوق خود را به این امر اختصاص داده‌اند و در 3 ماه گذشته بیش از 30 میلیون ریال به فعالیت‌های قرآنی کمک کرده‌اند.

سعیدی با قدردانی از همت‌ بلند خیراندیشان در سطح این شهرستان اظهار داشت: شهرستان بهار از همت بزرگ به نقاط بزرگ خواهد رسید، باید کارهای خیر اولویت‌بندی شوند و بدون تردید افرادی که در امور قرآنی مشارکت دارند در اولویت نخست قرار دارند که خوشبختانه در شهرستان بهار خیرین قرآنی زیادی وجود دارند و این طرح مورد استقبال قرار گرفته است.

فعالیت در راه قرآن معامله‌ای با خداست


حجت‌الاسلام حاتم‌نیا، امام جمعه بهار نیز گفت: فعالیت در راه قرآن معامله‌ای با خداست و فعالان این عرصه توقعی برای تقدیر ندارند؛ لکن این قدردانی‌ها موجب ترویج امور خیر در جامعه است،

وی قرآن را عامل وحدت و انسجام در میان مسلمانان دانست و گفت: عمل به قرآن موجب سعادت انسان بوده و نگاه به آن باید یک نگاه عبرت‌آموز باشد، این کتاب آسمانی کشتی نجات بشر از ناپایداری‌ها و ناملایمات زندگی است و هر کس خود را به این کشتی نجات برساند سعادت اخروی و دنیوی را نصیب خود کرده است.

امام جمعه بهار افزود: کتاب قرآن بهترین کتاب راهنما برای زندگی بشریت بوده و یک ارمغان الهی است، اگر انسان بتواند از این کتاب بزرگ به نحو شایسته استفاده کند، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

فعالیت‌های قرآنی روح معنویت را در جامعه حاکم می‌کند

حجت‌الاسلام حاتم‌نیا افزود: فعالیت‌های قرآنی روح معنویت را در جامعه حاکم می‌کند و نهادینه شدن آموزه‌های قرآنی در جامعه به ویژه در میان جوانان می‌تواند آینده انقلاب را بیمه کند، قرآن ناطق نیز ائمه اطهار هستند که می‌توانیم از شیوه و مرام آنها الگو بگیریم.


ترغیب جوانان به محافل قرآن یکی از اهداف ویژه است

عباس تجری، رئیس گروه قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان همدان نیز عنوان کرد:  ترغیب جوانان به محافل قرآن و ایجاد انگیزه در آنان یکی از اهداف ویژه است، چرا که قرآن مانعی بر سر راه خطاهای انسان قرار می‌دهد و او را از آسیب‌ها دور می‌سازد.

وی بیان کرد: انس با قرآن باعث دوری قشر آسیب‌پذیر جامعه به عوامل فساد می‌شود، لذا تدوین برنامه‌ای فرهنگی و مذهبی جامع و کلی در این خصوص حائز اهمیت است، قرآن موجب آرامش قلب می‌شود و انس با قرآن ‌توشه‌ای عالی برای آخرت و سرمایه‌ای برای سعادت و بهروزی در دنیا است.

captcha