برگزاری نشست کتابخوان در همسایگی تخت جمشید/ کتابخانه‌ها باید اتاق فکر تصمیم‌سازان باشند
کد خبر: 3462959
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

برگزاری نشست کتابخوان در همسایگی تخت جمشید/ کتابخانه‌ها باید اتاق فکر تصمیم‌سازان باشند

گروه اجتماعی: دویست و هشتاد و ششمین نشست کتابخوان کشور در مرودشت و در همسایگی گندمزارهای طلایی ایران و چند قدمی تخت جمشید برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، دویست و هشتاد و ششمین نشست کتابخوان کشور امروز، 6 دی در مرودشت و در همسایگی گندمزارهای طلایی ایران و چند قدمی تخت جمشید برگزار شد.
در این نشست که با حضور اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و جمعی از مسئولان و علاقه‌مندان به کتاب در سالن اجتماعات فرمانداری مرودشت برگزار شد، 12 کتاب توسط کتابخوان های این شهرستان به معرفی کتابهای خوانده شده و مورد علاقه خود از کتاب «نیایشِ» مهاتما گاندی و «غروب آفتاب اندلس» اثر سیدمحمد طنطاوی گرفته  تا «در امتداد پروانه ها» نوشته عبدالرضا قیصری و «مدافعان پارسه» اثر علی کشاورزی پرداختند.
سید محمد امین جعفری حسینی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس در این نشست به معرفی کتاب «محمد(ص) بر پایه کهن‌ترین منابع» اثر مارتین لینگز و ترجمه  پرداخت.  
وی اما در ابتدای هجدهمین نشست کتابخوان فارس کمی از هم وضعیت کتابخانه‌های عمومی فارس گلایه و تصریح کرد: شهرستان مرودشت با وجود داشتن ظرفیت‌های بسیار زیاد و صبغه قابل توجه، در حوزه کتابخانه‌ها در جایگاه در خور شأن قرار ندارد.
جعفری حسینی خطاب به فرماندار و شهرداران این شهرستان نیز گفت: کتابخانه‌ها، دانشگاه‌های عمومی هستند که باید اتاق فکر اندیشمندان و تصمیم‌سازی‌ها باشد و در صورت توسعه آن‌ها جامعه نه تنها روی ریل پیشرفت قرار می‌گیرد بلکه در این مسیر هرگز دچار لغزش نشده و حرکتی شتابنده خواهد داشت.
وی گفت: اگر کتابخانه‌های روستایی توسعه یافته و فعالیت‌های فرهنگی آن شکل گیرد فکر مهاجرت به ذهن ساکنان روستاها خطور نخواهد کرد و حاشیه‌نشینی شهرها و معضلات آن از بین خواهد رفت.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس تأکید کرد: با کتاب و فرهنگ زندگی مردم بیمه می‌شوند و چاره‌ای جز توجه به این حوزه‌ها برای پیشرفت نداریم.
بنا بر این گزارش، در این نشست کتاب‌های « فلسفه اخلاق»  توسط حجت‌الاسلام و المسلمین قنبرعلی احمدی امام جمعه مرودشت، «قصه‌های مادربزرگ» توسط شهرام صالحی نویسنده، «پیدایش باب و بهاء» توسط حجت‌الاسلام سعید همایون امام جماعت مسجد و کارشناس ارشد علوم قرآنی، «مدافعان پارسه» توسط علی کشاورزی نویسنده، «نیایش» توسط رضا رستمی عضو فعال کتابخانه، «در امتداد پروانه‌ها» توسط عبدالرضا قیصری شاعر و نویسنده، «از آن همه مرد» توسط علی مرادی روزنامه نگار و نویسنده، «کودکان و نوجوانان خیابانی» توسط عبدالرحمان هوشیار فعال اجتماعی و فرهنگی، «غروب آفتاب اندلس» توسط محمدجواد گرانمایه کتابدار، «سید بغداد» توسط فرحناز کیانی کتابدار و «کلیدها و تکنیک‌های طلایی تربیت برتر» توسط سیمین رحیمی کتابدار معرفی شد.
captcha