کارگاه آموزش روخوانی قرآن ویژه زندانیان تویسرکان برگزار می‌شود
کد خبر: 3468547
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

کارگاه آموزش روخوانی قرآن ویژه زندانیان تویسرکان برگزار می‌شود

فعالیت‌های قرآنی: سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان گفت: به همت اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان، کارگاه آموزشی روخوانی قرآن کریم ویژه زندانیان این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی کاروند، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: آموزش، موتور محرک طرح‌ها و برنامه های قرآنی است و مدیریت تحول گرا با ابزار آموزشی، جریان پیاده‌سازی برنامه‌های قرآنی را در جامعه تسهیل و ممکن می‌‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش قرآن کریم و فراگیری مفاهیم حیات‌بخش کلام نور برای همه قشرهای جامعه از جمله زندانیان از ضروریات جامعه اسلامی است،افزود: با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان، نخستین کارگاه آمورشی روخوانی قرآن کریم دهه فجر جاری در نمازخانه اداره امور زندان شهر تویسرکان برگزار خواهد شد.
کاروند بیان کرد: فلاح و رستگاری جامعه اسلامی در گرو عمل به فرامین و دستورات قرآن کریم است که اگر به معنای واقعی تبیین و تفهیم شود جامعه ما از بسیاری گرفتاری‌ها خلاصی می‌یابد.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان عنوان کرد: با رجوع به قرآن و درک مفاهیم آن می‌توان به این نکته رسید که خداوند برای رسیدن بشر به خوشبختی و سعادت دستوراتی در قرآن داده که اجرای این دستورات در زندگی بهترین سبک برای زندگی‌ است.

وی در ادامه گفت: قرآن کریم با بیش از شش هزار آیه مبارکه در تمام زمینه‌ها، بشر را از مسیر غلط به صراط مستقیم هدایت می‌کند و تا بحال هیچ کتاب یا علمی نیامده و نمی‌آید که بگوید فلان مسئله در قرآن اشتباه است؛ پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) در کنار پیروی از دستورات الهی در قرآن و اجرای این دو در زندگی بهترین سبک زندگی است.

کاروند اظهار کرد: جوانان اگر به آیات قرآن توجه کنند می‌بینند که این کتاب آسمانی برای آنها می‌تواند در مسیر زندگی همراه خوبی باشد زیرا قرآن در زمینه‌های کسب علم و معرفت، روزی حلال، ازدواج و تربیت فرزند نکات بسیاری به بشر معرفی می‌کند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌محمد رحمتی از روحانیون شبکه تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان که دارای مدرک تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است طی ۴۴ ساعت، جلسه ۹۰ دقیقه‌ای و بر اساس سرفصل آموزشی، کلیات روخوانی سطح یک، قرآن کریم را به زندانیان آموزش خواهد داد.
captcha