نمایش «به خاطر مروارید» در مدارس همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3472041
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
به‌همت حوزه هنری همدان؛

نمایش «به خاطر مروارید» در مدارس همدان اجرا می‌شود

گروه هنر: مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان همدان از اجرای نمایش صحنه‌ای «به خاطر مروارید» با موضوع عفاف و حجاب در مدارس همدان خبر داد.

نیما بیگلریان، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: نمایش«به خاطر مروارید»، نوشته حسین فدایی‌حسین و به کارگردانی نساء بخشی در مدارس همدان به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: نمایشنامه «به خاطر مروارید» موضوع حجاب و عفاف را از  زبان دانش‌آموزان مدرسه و از طریق بازی نمایشی مطرح کرده است؛ تولید این نمایش در واحد نمایش حوزه هنری استان همدان آغاز شده است و گروه اجرایی، تمرینات خود را به پایان رسانده و هم اکنون آماده  اجرای نهایی خود است.

بیگلریان بیان کرد: این نمایش پس از آمادگی کامل گروه، در مدارس دخترانه اجرا می‌شود که بنا به تصمیم‌گیری‌های انجام شده 10 دبیرستان دخترانه شهرستان همدان برای این اجرا در نظر گرفته شده است.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان همدان عنوان کرد: مدارس آموزش و پرورش سطح وسیعی از جامعه که شامل دانش‌آموزان و معلمان است را به خود اختصاص داده که هر کدام از این افراد می‌توانند به عنوان رسانه‌ای، حامل پیام به خانواده خود باشند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان با ظرفیت دریافت بکر، فعال و ماندگار خود بستری مناسب برای فرهنگ‌سازی در جامعه هستند و تأثیر هر اثر هنری در این گروه می‌تواند نقش عمیقی در آینده جامعه داشته باشد.
captcha