پاپ اعتقاد ترامپ به حضرت مسیح(ع) را زیر سؤال برد
کد خبر: 3476677
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

پاپ اعتقاد ترامپ به حضرت مسیح(ع) را زیر سؤال برد

گروه بین‌الملل: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، با زیر سؤال بردن اظهارات اخیر دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص مهاجران گفت: «ترامپ مسیحی نیست».

پاپ اعتقاد ترامپ به حضرت مسیح(ع) را زیر سؤال برد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «پرس تی وی»، در پی اظهارات اخیر ترامپ که گفته بود باید در مرز مکزیک دیوار احداث شود تا از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا جلوگیری کرد، پاپ فرانسیس دیروز، 29 بهمن، پس از بازگشت از سفر پنج روزه به مکزیک گفت: «فردی که فقط به ساخت دیوار فکر می‌کند و هیچ اندیشه‌ای در خصوص احداث پل ندارد، مسیحی نیست.»

ترامپ نیز در واکنش به این اظهارات پاپ، از وی انتقاد کرد و گفت: دولت مکزیک رهبر مسیحیان جهان را فریب داده است.

ترامپ همچنین اظهارات پاپ فرانسیس را به این علت که به طور علنی اعتقاداتش را زیر سؤال برده است، محکوم کرد و گفت: «این که یک رهبر مذهبی باور فردی را زیر سؤال ببرد، شرم‌آور است. من به مسیحی بودنم افتخار می‌کنم و زمانی که رئیس جمهور شوم، اجازه نخواهم داد مسیحیت مدام مورد حمله قرار گیرد و تضعیف شود؛ مسئله‌ای که در زمان رئیس جمهور فعلی اتفاق می‌افتد.»

وی افزود: «هیچ رهبری، خصوصا یک رهبر مذهبی حق ندارد دین و اعتقاد یک فرد دیگر را زیر سوال ببرد.»

ترامپ گفت: «دولت مکزیک اظهارات تحقیرآمیز زیادی درباره من با پاپ مطرح کرده است.»

وی افزود: «اگر زمانی داعش به واتیکان حمله کند؛ اقدامی که همگان از آن به عنوان جام نهایی داعش یاد می‌کنند، به شما قول می‌دهم که پاپ آن موقع آرزو خواهد کرد که کاش دونالد ترامپ، رئیس جمهور شده بود.»

ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه آمریکا در آغاز تبلیغات انتخاباتی خود اتهامات متعددی به مهاجران غیرقانونی مکزیکی نسبت داده و آنها را فروشندگان مواد مخدر و «متجاوز جنسی» خوانده است.

وی گفته است، در صورتی که رئیس جمهور شود، 11 میلیون مهاجر غیرقانونی که در آمریکا کار می‌کنند، به کشورشان باز خواهد گرداند.

وی همچنین وعده داده است، مهاجران غیرقانونی را اخراج خواهد کرد و دیواری در مرز آمریکا ـ مکزیک خواهد ساخت.

پیش از سفر پاپ به مکزیک، ترامپ رهبر کاتولیک های جهان را «فردی خیلی سیاسی» توصیف کرده بود.

ترامپ گفته بود: «من فکر می کنم که او (پاپ) مشکلات کشور ما را درک نمی‌کند. من فکر نمی‌کنم که وی (پاپ) خطر باز بودن مرز ما با مکزیک را درک کند.»

ترامپ همچنین گفته بود معتقد است، پاپ آلت دست دولت مکزیک است.

رهبر کاتولیک های جهان نیز در واکنش به این اظهارات ترامپ گفته بود: «خدا را شکر وی (ترامپ) مرا یک سیاستمدار خواند، چرا که ارسطو هم انسان را یک حیوان سیاستمدار توصیف کرده بود.»

وی در ادامه متذکر شد: «و در خصوص اینکه آلت دست هستم یا خیر، خب، شاید، نمی‌دانم. قضاوت آن را به شما واگذار می کنم.»

captcha