فضای مجازی بهترین فرصت برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است
کد خبر: 3480852
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

فضای مجازی بهترین فرصت برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است

گروه فضای مجازی: رئیس تبلیغات اسلامی همدان گفت: فضای مجازی بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ اسلامی و معرفی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به تمام جهان است و استفاده از آن در این عرصه امری ضروری است.

حجت‌الاسلام جواد حیدری‌راد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: فضای مجازی، فرصتی برای انتقال پیام دینی است و در عرصه کنونی فضای مجازی به دلیل توسعه‌ای که دارد، استفاده از آن در همه عرصه‌ها به خصوص عرصه‌های فرهنگی دینی و قرآنی امری ضروری است.

وی بیان کرد: دشمن برای ایجاد انحراف فکری و اعتقادی در فضای مجازی فعال است و کارهای تشکیلاتی انجام می‌دهد و شایسته است که ما نیز برنامه‌های منسجمی داشته باشیم تا موضوعات مربوط به حوزه دینی و فرهنگی را در فضای مجازی منعکس کنیم  و بهتر آن است که در کنار چندین میلیون سایت و وبلاگ که در عرصه تخریب حوزه دین فعالیت می‌کنند، ما نیز به تبلیغ مناسب دین در عرصه فضای مجازی بپردازیم.

حجت‌الاسلام حیدری‌راد بیان کرد: در همین راستا اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان سعی و تلاش خود را در انعکاس فعالیت‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و دینی در فضای مجازی معطوف داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان عنوان کرد: همچنین تبلیغ دین مهم‌ترین رویکرد گفتمان‌های دینی مبین اسلام است و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده دراین شهرستان در تمامی مدارس مقطع راهنمایی و دبیرستان گفتمان دینی با موضوعات مختلف برگزارشده است.

وی مهم‌ترین رویکرد گفتمان‌های دینی را تبلیغ دین خواند و گفت: در گفتمان‌های دینی همچنین تلاش می‌شود به شبهات دینی مخاطبان پاسخ مناسب داده شود؛ ابهام‌زدایی و آگهی‌بخشی به مخاطبان که بیشتر نسل جوان و نوجوان هستند از دیگر رویکردها و اهداف برگزاری گفتمان‌های دینی است.

حجت‌الاسلام حیدری‌راد با اشاره به برگزاری گفتمان‌های دینی در بین دانش‌آموزان، ابراز کرد: این گفتمان‌ها با موضوع‌های شبهه‌شناسی، جنگ نرم، آسیب‌ها و چالش‌ها، مهارت‌های زندگی، الگوی سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب، مبانی انقلاب اسلامی، دین و زندگی و روابط اجتماعی، تهاجم فرهنگی و غیره برگزار شده است.
captcha