آغاز مرحله استانی جشنواره قرآن خانواده‌ بهزیستی خراسان رضوی
کد خبر: 3481315
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
فردا صورت می‌گیرد؛

آغاز مرحله استانی جشنواره قرآن خانواده‌ بهزیستی خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان خراسان رضوی از آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن خانواده‌ بزرگ بهزیستی استان خراسان رضوی از فردا، ‌18 اسفندماه در مشهد مقدس خبر داد.

محمد هاشم‌زاده، دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به آغاز مرحله استانی جشنواره قرآن و عترت بهزیستی خراسان رضوی، اظهار کرد: در این مسابقات 200 نفر از خانواده بزرگ بهزیستی استان در گروه‌های مختلف حضور دارند.
وی با بیان اینکه این جشنواره قرآنی در گروه‌های مختلف هدف خانواده بزرگ بهزیستی اجرا می‌شود، گفت: این گروه‌ها شامل کارکنان سازمان بهزیستی و خانواده آن‌ها در دو بخش زیر 18 سال، بالای 18 سال، گروه معلولان و نابینایان و مددجویان جسمی ـ حرکتی می‌شود.
هاشم‌زاده گفت: همچنین، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، گروه فرزندان مقیم در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و مراکز شبه خانواده که زیر 18 سال هستند و گروه مدیران و مربیان مهدهای کودک از دیگر این گروه‌ها به شمار می‌رود که برای نونهالان مهدهای کودک نیز نقاشی با موضوع نماز در نظر گرفته شده است.
دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان خراسان رضوی با بیان اینکه رشته‌های مختلف این جشنواره بر اساس جامعه هدف متفاوت است، افزود: بخش شفاهی این مسابقات رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ یک،‌ سه، ‌پنج، 10، 20 و کل قرآن و مدیحه‌سرایی و اذان و بخش کتبی نیز رشته خوشنویسی و تحقیق و پژوهش را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: برای رشته تحقیق و پژوهش بخش کتبی سه موضوع و محور برای متسابقان در نظر گرفته شده است که شامل طرح‌های فرهنگی پیشنهادی در حوزه قرآن و نماز، سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی است که شرکت‌کنندگان باید تا 25 آبان‌ماه آثار خود را به مراکز بهزیستی تحویل می‌دادند.
دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان خراسان رضوی اظهار کرد: خانواده بزرگ بهزیستی از 19 مهرماه الی ۱۰ آبان‌ماه برای حضور در این مسابقات اقدام به ثبت‌‌نام کردند.
وی با بیان اینکه این مسابقات در دو مرحله مقدماتی در سطح شهرستان و استانی در نظر گرفته شده بود، اضافه کرد: مسابقات مرحله شهرستانی 25 آبان‌ماه برگزار شد و مسابقات مرحله استانی نیز سه شنبه، 18 اسفندماه از ساعت 10 مجتمع فرهنگی خانه شهید واقع در خیابان 17 شهریور مشهد به مدت یک روز برگزار می‌شود.
دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان خراسان رضوی تصریح کرد: منتخبان این مرحله نیز به مسابقات کشوری که سال 95 به میزبانی استان تهران برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
وی در پایان در مورد اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد: گسترش فرهنگ قرآن و آموزش قرآن کریم به خانواده بزرگ بهزیستی، افزایش تعداد حضور و مشارکت مخاطبان این سازمان در برنامه‌های قرآنی و مسابقات و شناسایی مخاطبان علاقه‌مند و توانمند قرآنی از جمله این اهداف به ‌شمار می‌رود.
captcha