حادثه فرانسه نتیجه تقسیم‌بندی تروریسم به «خوب» و «بد» است
کد خبر: 3515664
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
اسدالله عباسی:

حادثه فرانسه نتیجه تقسیم‌بندی تروریسم به «خوب» و «بد» است

گروه سیاسی: منتخب مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرانسه باید عملکرد خود را در موضع تروریسم مورد بازبینی قرار دهد، گفت: آنچه اتفاق افتاد نتیجه تقسیم‌بندی تروریسم به «خوب» و «بد» و تعریف نادرست غرب از مفهوم تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اسدالله عباسی، منتخب مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی امروز، یک‌شنبه، 27 تیرماه در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی با اشاره به وقوع حوادث تروریستی در فرانسه اظهار کرد: امروز شاهد حوادث و رخدادهای زیادی در صحنه بین‌المللی هستیم که در رأس آن به تروریسم باید اشاره کرد.

وی افزود: امروز نه تنها عراق و سوریه، بلکه دنیا در آتش تروریسم می‌سوزد و حوادث روزهای اخیر فرانسه نشان داد که تروریسم مرز نمی‌شناسد.

عباسی با بیان اینکه فرانسه باید عملکرد خود را در موضع تروریسم مورد بازبینی قرار داده و مسئولیت خود را در گسترش آن بپذیرد، گفت: آنچه اتفاق افتاد نتیجه تقسیم‌بندی تروریسم به «خوب» و «بد» و تعریف نادرست غرب از مفهوم تروریسم است؛ آنها از سویی ایستادگی بر حق حزب‌الله و حماس را در برابر اشغالگران و متجاوزان صهیونیست ترور می‌دانند و از سوی دیگر چشم خود را بر کانون‌های تولید و حمایت از تروریسم در منطقه می‌بندند و برای منافقین در کشور خود همایش برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه تکفیری داعش با حجم بزرگ عملیاتی خود در عراق و سوریه دارای گلوگاه بزرگ تأمین پول و سلاح است و قطعاً تروریسم بدون حمایت غرب به سرکردگی آمریکا به اینجا نمی‌رسید و بدون حمایت آنها دوام و بقا پیدا نمی‌کرد.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به گذشت یک سال از توافق برجام گفت: اینجانب ضمن ارج‌ گذاشتن به تلاش‌های طاقت‌فرسای تیم مذاکره‌کننده دستاورد این مذاکرات را از حدود انتظارات بسیار پایین‌تر می‌دانم؛ چرا که مذاکره برای رفع تحریم بود، نه برای رفع خطر جنگ؛ آنها اگر می‌توانستند با جنگ به نتیجه برسند هرگز پای میز مذاکره حاضر نمی‌شدند.

وی بیان کرد: گروه 1+5 به تعهدات خود عمل نکرد، بلکه با بهانه‌جویی و لجاجت درصدد است موضوعات جدیدی همچون حمایت از جبهه مقاومت و برنامه موشکی را به برجام پیوند بزند.

اسدی با تأکید بر اینکه علاج کار تقویت پایه‌های اقتدار نظام است، گفت: حمایت از جبهه مقاومت و توسعه فناوری موشکی نه تنها مانع تحقق برجام نیست، از قضا ضامن اجرای آن است، چرا که دشمن تنها زمانی از زیاده‌خواهی‌های خود دست برمی‌دارد که ما را در موضع قدرت ببیند.

وی اظهار کرد: دشمن برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی همچنان بر نقاط آسیب‌پذیر اقتصاد کشور چشم دوخته و اقتصاد وابسته نقاط آسیب‌پذیر فراوانی دارد که می‌تواند بهانه‌ای برای باج‌خواهی باشد.

منتخب مردم رودسر و املش اقتصاد مقاومتی را چاره‌ای برای حل مشکلات عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند فکر، اراده و عمل است و همه قوا باید با وفاق، وحدت و همدلی در عرصه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی حاضر شوند و با نادیده گرفتن سلایق شخصی، جناحی و سیاسی نسبت به فراهم‌سازی عوامل و رفع موانع کوشش کنند.

captcha