هجرت از قم برای خدمت در شهرستانی محروم
کد خبر: 3525603
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

هجرت از قم برای خدمت در شهرستانی محروم

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام محمد بهرامی، طلبه‌ای است که امکانات رفاهی شهرهای بزرگ را برای خدمت در منطقه محروم روستای علیک از توابع شهرستان خوشاب رها کرده و به همراه همسرش از قم به این شهرستان محروم آمده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، خدمت در شهرستان‌های محروم توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. برای خدمت در مناطق محروم باید ابتدا نیت قربة الی‌لله داشته باشی تا بتوانی خدمت صادقانه انجام بدهی.
دل کندن از امکانات رفاهی، رفتن به مناطق محروم و ساکن شدن در آنجا دلی به وسعت دریا می‌خواهد تا به همه تجملات پشت پا بزنی و عازم مناطقی شوی که کمترین امکانات رفاهی را دارند، با مردمی زندگی کنی که عاشقانه روحانیت را دوست دارند و به داشتن دین اسلام افتخار می‌کنند.
هجرت از قم برای خدمت در مناطق محروم  خوشاب
گرچه گاهی اوقات طلبه‌ها در طرح‌های جهادی حضور دارند و یا در ایام خاصی مانند ماه مبارک رمضان و محرم در بعضی مناطق حضور می‌یابند ولی زندگی در روستا و شهرهای کوچک و لمس کردن مشکلات اقشار محروم جامعه، قدم برداشتن برای آخرت آن‌ها و حل مشکلاتشان کاری بس دشوار است.
حجت‌الاسلام محمد بهرامی، از کسانی است که امکانات رفاهی شهرهای بزرگ را برای خدمت در منطقه محروم روستای علیک از توابع شهرستان خوشاب رها کرده و از قم به این شهرستان محروم آمده و از تابستان 95 با کمک همسرش در این روستای 700 نفری در طرح هجرت روحانیون ساکن شدند.
وی که این‌روزها با فعالیت‌های مذهبی مختلف و برگزاری کلاس‌های دینی در این روستای محروم سخت مشغول است، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: اگر روزی مدارج عالی حوزه علمیه را طی کنم، قسم خوردم و با خدا عهد کرده‌ام به مردم منطقه محروم شهرستان خوشاب خدمت کنم و در رشد و ارتقای فرنگی آن‌ها مؤثر باشم.
هجرت از قم برای خدمت در مناطق محروم  خوشاب
این طلبه جوان با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در این منطقه اظهار کرد: در هفته دو روز کلاس‌های آموزش قرآن و احکام دینی به همراه بیان قصه‌های قرآنی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
وی افزود: در کنار من، همسرم نیز که قبلا مجوزهای مربیگری را دریافت کرده‌، در حال برگزاری کلاس‌های آموزش تجوید و روانخوانی قرآن برای بانوان است.
حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به استفاده از قصه‌های قرآنی در آموزش‌ها، تأکید کرد: به‌روز کردن مطالب قرآنی به همراه مثال‌های امروزی نقش بسیار زیادی در یادگیری مطالب قرآنی برای قرآن‌آموزان دارد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی در سوره الرحمن، قصه حضرت آدم(ع) و نعمت‌های خدا را برای قرآن‌آموزان بیان می‌کردم از مثال تلفن همراه امروزی استفاده کرده و به آن‌ها گفتم: برای تماس با خدا نیاز به شارژ وسیله ارتباطی برای صحبت دارید که این وسیله در ارتباط بنده با خدا، همان حضور قلب در نماز است.
هجرت از قم برای خدمت در مناطق محروم  خوشاب
حجت الاسلام سیدمحمدجواد سجادی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های خوشاب و سبزوار در این باره به خبرنگار ایکنا گفت: روستای علیک قبلا دارای روحانی مستقر بود که این روحانی به روستای صدخرو هجرت کرد و مدتی مردم این منطقه بدون روحانی بودند.
وی با بیان اینکه در شهرستان خوشاب 73 روستا داریم در حالی که 9 روحانی در طرح هجرت در این شهرستان حضور دارند، عنوان کرد: اولویت اعزام روحانی به روستاها، مناطقی است که دارای بیش از 200 خانواده باشند و در اولویت بعدی خانه عالم داشته باشند.
مسئول تبلیغات اسلامی خوشاب و سبزوار افزود: از شش‌ماهه دوم سال 1394 تا ابتدای شش ماهه دوم سال جاری در کل مناطق تحت پوشش سبزوار، خوشاب و داورزن، 12 روحانی در طرح هجرت به تعداد روحانیون قبلی اضافه شده‌اند و در حال حاضر 36 روحانی مستقر در این مناطق در حال خدمت به مردم هستند.
سخن آخر را با کلام گهر بار رهبر معظم انقلاب با توصیه به طلاب با قدر دانستن ارزش‌ها و مسئولیت‌های طلبگی به پایان می‌رسانیم که بیان کردند: «اگر همه تخصص‌های مورد نیاز یک جامعه به بهترین شکل وجود داشته باشد اما جامعه، دینی نباشد، آن ملت در دنیا و آخرت دچار خسران و مشکلات واقعی خواهد بود و این مسئولیت عظیم یعنی تبدیل جامعه به جامعه‌ای دینی، بر عهده علما و روحانیت و طلاب است.»
captcha