امدادرسانی به بیش از 100 خانوار سیل‌زده در دلگان/ بیشترین آسیب به منازل خشتی وارد شد
کد خبر: 3567323
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

امدادرسانی به بیش از 100 خانوار سیل‌زده در دلگان/ بیشترین آسیب به منازل خشتی وارد شد

گروه اجتماعی: معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دلگان با اشاره به اینکه بیش‌ترین آسیب‌ها در وقوع سیلاب، به منازل خشتی و گلی وارد شده است، گفت: تاکنون به بیش از 100 خانوار این شهرستان امدادرسانی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به نقل از دلگان‌پرس، خدابخش نیکوکار، معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دلگان با اشاره به وقوع سیل چند روز اخیر در جنوب استان سیستان و بلوچستان، گفت: از همان ابتدای وقوع سیل، نیروهای امدادی به مناطق سیل زده اعزام شده و فعالیت‌های امدادی خود را آغاز کردند.
وی افزود: وقوع سیلاب همه مسیرهای مواصلاتی به شهرستان دلگان را مسدود کرده بود که با اقدامات به‌موقع امدادگران به بیش از 110 ماشین گرفتار، امدادرسانی صورت گرفت و مسیرها باز شد.
معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دلگان بیان کرد: بحمدالله تاکنون هیچ موردی از آسیب‌دیدگی جسمی مردم در پی وقوع سیل در شهرستان دلگان گزارش نشده است.
وی ادامه داد: تاکنون به بیش از 100 خانوار سیل‌زده امدادرسانی شده است؛ همچنین بین خانوارهای سیل زده این شهرستان اقلامی مانند پتو، چادر و اقلام خوراکی نیز توزیع شده است.
نیکوکار تصریح کرد: بیشترین آسیب‌ها به منازل کپری و خشتی و گلی این شهرستان وارد شده است. مردم محلات حسن آباد و روستاهای کلانظهور، کهنک لدی، جلگه چاه هاشم، مند و باغ نیل بیشترین خسارت را دیده‌اند.
معاون جمعیت هلال احمر دلگان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر دلگان با 22 نیروی امدادگر و 4 دستگاه خودرو به سیل زدگان و افراد گرفتار در سیل امدادرسانی کرده‌اند، اضافه کرد: امدادرسانی هنوز در برخی از روستاها ادامه دارد.
شهرستان دلگان در 475 کیلومتری جنوب غرب شهر زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان، واقع شده است.
captcha