دومین جشنواره «سیدالساجدین(ع)» در عراق برگزار شد
کد خبر: 3596894
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

دومین جشنواره «سیدالساجدین(ع)» در عراق برگزار شد

گروه بین‌الملل: دومین جشنواره بین‌المللی «سیدالساجدین» به مناسبت میلاد امام زین‌العابدین(ع) دیروز، 16 اردیبهشت‌ماه، به همت تولیت زیارتگاه «زید شهید(ع)» در استان «بابل» عراق برگزار شد.

برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی «سیدالساجدین(ع)» در عراق
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی المیزاب، دومین جشنواره سالانه بین‌ا‌لمللی سیدالساجدین به مناسبت میلاد با سعادت امام زین‌العابدین(ع) با شعار «امام سجاد؛ چراغ علم و مشعل هدایت» با حضور جمعی از بزرگان حوزه‌ علمیه، نمایندگان آستان‌های مقدس عراق و مزارهای شریف، شخصیت‌های فرهنگی و دانشگاهی داخل و خارج عراق و به همت تولیت آستان «زید الشهید(ع)»(زید بن‌علی"ع") در استان بابل عراق برگزار شد.
حسین سلمان العارضی، مدیر این جشنواره گفت: این دوره شامل فعالیت‌های متعددی بود، از جمله دومین همایش بین‌المللی امام زین‌العابدین(ع) که برای آن بیش از 30 پژوهش از 10 دانشگاه عراق و مراکز پژوهشی و علمی از پنج استان(بابل، نجف، کربلا، بصره و بغداد) ارسال شد و این پژوهش‌ها محورهای متعددی از قبیل روش امام سجاد(ع) در ساختار اعتقادی و اخلاقی، سیره و نشانه‌های قهرمانانه ایشان، بررسی برخی از خطبه‌ها، آثار تربیتی در سیره امام سجاد(ع)، نقش فکری امام سجاد در واقعه طف، بلاغت در مناجات و مطالعاتی درباره رساله حقوق را در برگرفته است.
وی افزود: برپایی نمایشگاه عکس با همکاری اداره رسانه دیوان وقف شیعی و عکاسان آستان زید الشهید با نمایش بیش از 100 عکس با محورهایی چون مراحل ساخت آستان شریف زیدبن علی(ع)، عتاب مقدس عراق، تصاویر نادر و منحصر به فرد از قبل و بعد تخریب قبرستان بقیع توسط گروه‌های تکفیری و عکس‌هایی از مقبره‌های مسیحیان در منطقه المناذره (از 2000 سال پیش) نیز از جمله فعالیت‌های این جشنواره است.
بنابراین گزارش، در این جشنواره شاعران و قاریانی از جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند، از جمله «کریم منصوری»، قاری بین‌المللی تلاوت کرد و سالم الساری، از شهر اهواز، اشعاری در مدح امام سجاد(ع) سرود.
در این جشنواره تواشیح دینی به مناسبت میلاد امام سجاد اجرا شد و همچنین گروه تواشیح آستان مقدس حسینی(ع) نیز به اجرای برنامه پرداخت. 
برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی «سیدالساجدین(ع)» در عراق
captcha