پاداش زحمات انقلابی حجت‌الاسلام تقوی جز شهادت فی سبیل الله نبود
کد خبر: 3607410
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴
سیدعلی سرابی مطرح کرد:

پاداش زحمات انقلابی حجت‌الاسلام تقوی جز شهادت فی سبیل الله نبود

گروه فعالیت‌های قرآنی: قائم مقام شورای عالی قرآن ضمن تسلیت شهادت حجت الاسلام والمسلمین تقوی، مدیرعامل سابق ایکنا، ایشان را در عرصه مدیریتی شخصی انقلابی، متعهد و بسیجی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ظهر روز گذشته حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی توسط تعدادی از تروریست‌ها مورد هجوم قرار گرفت که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شد.
یکی از شهدای حادثه تروریستی امروز در مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی تقوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا و رئیس سایق سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور بود، به همین مناسبت و در مورد ویژگی‌های شخصیتی ایشان با سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن گفت‌وگویی داشتیم.
سیدعلی سرابی بیان کرد: بنده به نوبه خودم از طرف خودم و همکارانمان در شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران و همچنین اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، این ضایعه اسفبار را به همه ملت شریف ایران و جامعه قرآنی تسلیت عرض می‌کنم.
وی در ادامه افزود: تنها چیزی که انسان می‌تواند بگوید این است که شهید تقوی به قدری شخصیت پاک، دوست داشتنی، متدین و متعهدی داشت که وقتی فکر می‌کنم می‌بینم جز شهادت فی سبیل الله چیزی در خور ایشان نبود و واقعا شخصیت خدومی بودند که بهترین هدیه برای ایشان همین بود که مماتشان در راه خدا باشد.
قائم مقام شورای عالی قرآن گفت: قطعا فقدان چنین شخصیتی برای دوستان و همکارانشان بسیار سخت است، مخصوصا برای عزیزانمان در خبرگزاری ایکنا با توجه به این که ایشان سال‌هایی را در آنجا و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور مدیریت کرده بود، لذا حتما برای آنها این مصیبت بسیار سخت است و من واقعا تألم و حزن و اندوه آنها را درک می‌کنم و صمیمانه و از ته دل به آنها تسلیت عرض می‌کنم.
سرابی در مورد شهید تقوی بیان کرد: در آن مدتی که شهید تقوی در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور بودند، بسیار دلسوزانه و با عشق وافر به ساحت قرآن عزیز فعالیت می‌کردند و همه کسانی که با ایشان مرتبط بودند، می‌دیدند که ایشان چطور شبانه‌روزی تلاش می‌کنند که ارزش‌ها و فرهنگ و معارف قرآن را در فضای دانشگا‌ه‌ها و در بین دانشجویان تبلیغ و ترویج کند و فکر می‌کنم، اجر زحماتشان را به نحو احسن از صاحب قرآن دریافت کردند.
وی در ادامه و با اشاره به ویژگی‌های مدیریتی ایشان تصریح کرد: در کشورمان مدیران قرآنی و انقلابی کم نداریم و ایشان هم در واقع وجه بارز مدیریتش در انقلابی بودن و بسیجی بودن خلاصه می‌شود، آنطور که در چند سالی که با ایشان ارتباط داشتم می‌دیدم که به صورت بسیجی‌وار کار می‌کرد و خیلی در بند مسائل رایج مدیریتی نبود و مرتب در رفت و آمد بود. همچنین ایشان برای پیشبرد اهدافشان تحرک زیادی داشتند و از سایر مدیران نیز همکاری را مطالبه می‌کردند.
سرابی گفت: بارها ایشان برای برنامه‌های مختلف به شورای عالی قرآن می‌آمدند و بدون تکبر کارها را پیگیری می‌کردند و در اکثر مجامع و جلسات کاری حضور فعالی داشتند، ان شاءالله که خداوند ایشان را با صاحب قرآن محشور نماید.
وی با محکوم کردن این گونه از حملات تروریستی تصریح کرد: این قبیل حرکات، نه تنها برای خودمان بلکه برای بیگانگان نیز چنین حوادثی را نمی‌پسندیم و این گونه حوادث با هر نگرش و مذهب و اعتقادی محکوم است.
سرابی گفت: نکته قابل توجه این است که به عنوان جمهوری اسلامی ایران امروز مورد هجمه تبلیغاتی، سیاسی و امنیتی هستیم و این وقایع امروز، نوع امنیتی فشارهایی است که به ایران وارد می‌شود و دلیل آن نیز در این است که ایران همواره روی مبانی حق، پافشاری می‌کند لذا دولت‎مردان و مسئولان نظام اسلامی باید توجه کنند که آنچه می‌توانند در مقابل این فشارها از نوع سیاسی و فرهنگی و ... نظام اسلامی را حفظ کند، داشتن اتحاد و انسجام ملی در توجه به وحدت کلمه و پیروی از مقام معظم رهبری است، اگرچه این حادثه تلخ و خیلی تأثربار است اما باید ملت و مسئولان را در مورد حفظ وحدت و انسجام ملی هوشیار کند.

captcha