هیچ راهی برای جلوگیری از مشکلات جز پناه بردن به قرآن نداریم
کد خبر: 3655282
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
صلاحی:

هیچ راهی برای جلوگیری از مشکلات جز پناه بردن به قرآن نداریم

گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه قرآن بالاترین پشتوانه ما برای ادامه مسیر و حرکت در جهت موفقیت و پیروزی است، اظهار کرد: هیچ راهی برای جلوگیری از طلاق‌ و برطرف کردن سایر مشکلات جز پناه بردن و تمسک به قرآن نداریم که این مهم با مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی در کنار مردم محقق خواهد شد.

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با تاکید بر ضرورت پرداختن به مبانی و مفاهیم قرآنی و تعامل نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در ترویج این موضوع، گفت: امروزه دنیا گرفتار حاکمانی است که تمام تلاش خود را برای از بین بردن اخلاق، ادیان، کمالات و رشد رذائل انجام می‌دهند و در این جریان کشور ما به پرچمداری رهبر معظم انقلاب و مردم متدین و شهیدپرور، پرچم مقابله با زورگویی‌های عالم را برافراشته است.

وی با بیان اینکه قرآن بالاترین پشتوانه ما برای ادامه مسیر و حرکت در جهت موفقیت و پیروزی است، افزود: امروز نیازمند پشتوانه محکم و دلگرم کننده‌ای هستیم تا هادی ما باشد و قلبمان را محکم کند که مبانی و مفاهیم قرآنی بالاترین پشتوانه ما در این مسیر است. از این رو همه باید دست به دست دهیم و فرهنگ قرآنی را در تمام زندگی مردم و جوانان جاری و ساری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با تمسک به قرآن می‌توانیم بدون دلهره و اضطراب در مسیر پرزحمت و مشکل دنیایی گام برداریم، تصریح کرد: امروز تنها راه مقابله با آسیب‌های جامعه و تهاجم فرهنگی گسترش فرهنگی قرآنی در جامعه است و ما راهی به جز این مسیر نداریم. همچنین هیچ راهی برای محکم کردن پایه‌های زندگی، جلوگیری از طلاق و برطرف کردن سایر مشکلات جز پناه بردن و تمسک به قرآن و آموزه‌های دینی نداریم که این مهم با تعامل و مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی در کنار مردم محقق خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: در این دنیا چیزی اثرگذارتر، خواندنی‌تر و شنیدنی‌تر از قرآن وجود ندارد، به همین دلیل ما باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا همه برنامه‌های فرهنگی و هنری سازمان، حول محور قرآن شکل گیرد. در این جریان در طی امسال ۲۲ کانون قرآن سراج در مناطق را راه‌اندازی و کلاس‌های قرآن را رایگان کردیم؛ همچنین برای ترویج بیشتر مبانی قرآنی فروشگاه‌های قرآنی را در دستور کار قرار دادیم و از هزار جلسه قرآنی شهر تهران حمایت کردیم.

captcha