لغو مالکیت آوارگان روهینگیایی بر اراضی‌شان پس از بازگشت
کد خبر: 3655601
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

لغو مالکیت آوارگان روهینگیایی بر اراضی‌شان پس از بازگشت

آوارگان مسلمان روهینگیا که به دلیل درگیری‌های مرگبار به بنگلادش فراره کرده بودند، بعد از بازگشت نمی‌توانند ادعایی درباره زمین خود داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ایسنا، از ۲۵ ماه اوت نزدیک به ۶۰۰ هزار تن از مسلمانان روهینگیا برای فرار از درگیری‌های مرگبار از مرز گذشته‌اند.
 
آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار که در طول چند ماه گذشته با شدیدترین انتقادات مواجه شده است اعلام کرد که هر پناهجوی میانماری ثابت کند ساکن میانمار بوده، می‌تواند به کشور بازگردد.
 
خبرگزاری رویترز در گفت‌وگو با چندین تن از مقامات میانمار درباره برنامه‌های بازگرداندن آوارگان پرسیده است. اگرچه هنوز این برنامه‌ها نهایی نشده اما خواسته سوچی اجرا می‌شود.
 
با این حال وزیر کشاورزی ایالت راخین اعلام کرد: برای کسانی که شهروند میانمار نیستند هیچگونه مالکیت زمین وجود نخواهد داشت.
 
مقامات میانمار در نظر دارند که هزاران متر از زمین‌های باقی مانده از روهینگیایی‌های فرار کرده‌ را بفروشند.
 
همچنین میانمار در نظر دارد که پناهجویان میانماری را که به کشور بازمی‌گردند را به جای سکونت در محل‌های قبلی زندگی‌شان، در "روستاهای مدل" جای دهد.
 
این در حالی است که درگذشته این مساله مورد انتقاد سازمان ملل قرار گرفته است.
 
با این حال جمعی از بودایی‌ها از دولت میانمار خواستند که اجازه بازگشت نزدیک به ۶۰۰ هزار تن از مسلمانان روهینگیا را ندهند.
 
یک مقام محلی اعلام کرد: برگزار کنندگان این تظاهرات مجوز حضور یک هزار تن را گرفته بودند اما تعداد کمی بودایی‌ها در این تظاهرات حضور یافتند.
captcha