فعالیت‌های روستایی به سمت جذب اسناد خزانه‌ای سوق داده شود
کد خبر: 3656036
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
یادگاری:

فعالیت‌های روستایی به سمت جذب اسناد خزانه‌ای سوق داده شود

گروه اقتصادی: رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری مرکزی گفت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها برای تأسیسات عمومی روستاها در سال جاری، 700میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته است، تخصیص اعتبارات در قالب اسناد خزانه است و فعالیت‌ها و اعتبارات باید به سمت طرح‌هایی سوق داده شود که بتواند اسناد خزانه‌ای را جذب کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، رقیه یادگاری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری مرکزی، امروز، اول آبان در جلسه شورای زکات استان که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، گفت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها برای تأسیسات عمومی روستاها در سال جاری، 700میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته است.
یادگاری اظهار کرد: تخصیص اعتبارات در قالب اسناد خزانه است، فعالیت‌ها و اعتبارات باید به سمت طرح‌هایی سوق داده شود که بتواند اسناد خزانه‌ای را جذب کند. امیدواریم امسال 50درصد اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنیم. ردیف ملی در قانون بودجه‌ 70میلیارد تومان اعتبار تحت عنوان کمک و تشویق پرداخت کنندگان زکات در نظر گرفته است.
به گزارش ایکنا؛ محمد تقی توکلی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی، در این جلسه گفت: بحث در مورد احیای زکات پس از گذشت نزدیک به 40سال از انقلاب جایگاهی ندارد، یکی از مأموریت‌های جهاد کشاورزی جلب کشاورزان و دامداران به پرداخت زکات و شیوه‌های نو در این حوزه است، شیوه جذب و دریافت زکات در استان‌های مختلف بررسی شود.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی هم تولید کننده گندم و دیگر غلات و کشمش است و هم پرداخت کننده زکات، آیین نامه پرداخت زکات باید اجرایی شود. سیاست افزایش حجم پرداخت زکات از سوی مربیان زکات باید اتخاذ شود.  
به گزارش ایکنا؛ مرتضی ماستری فراهانی، قائم مقام اداره‌کل صدا و سیمای استان مرکزی، تصریح کرد: صدا و سیمای استان با ساخت و تولید 830 دقیقه برنامه در حوزه صدا و 730 دقیقه برنامه تولیدی در حوزه سیما و در مجموع 25ساعت و 30 دقیقه برنامه منهای برنامه‌های خبری فعالیت در حوزه زکات داشته است.  
وی افزود: بهتر است کارگروه تخصصی بومی سازی برنامه‌ها تشکیل شود، هر سال برای اجرای برنامه در این حوزه کار ویژه تعریف و شرح وظایف صدا و سیما بومی سازی شود.
فراهانی ادامه داد:  تشکیل بانک اطلاعاتی از ضروریات است، عاملین زکات را شناسایی و به مردم معرفی کنیم. روحانیون و ائمه جمعه احکام و مزایای زکات را با استفاده از تریبون مساجد و مصلاهای نماز جمعه به مردم گوشزد کنند.
captcha