سوء تغذیه در منطقه محروم «زیلایی» بویراحمد
کد خبر: 3658597
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

سوء تغذیه در منطقه محروم «زیلایی» بویراحمد

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد از گستردگی فقر، محرومیت و سوء تغذیه در منطقه محروم زیلایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایسنا، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد امروز، 9 آبان‌ماه اظهار کرد: دختران از سن ازدواج گذشته زیلایی با سوء تغذیه مواجهند که بخشی از آنها جامعه هدف این نهاد هستند. برای کودکان زیر 5 سال و زنان باردار و شیرده نیز برنامه داریم.
وی بیان کرد: در منطقه زیلایی محرومیت وجود دارد و مردم آن فقیر هستند که بخشی از آن را شناسایی و براساس ضوابط امداد خدمات ارائه می‌دهیم و مورد حمایت قرار می‌گیرند. بخشی نیز خارج از ضابطه این نهاد هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی فقر، محرومیت و سوء تغذیه که در منطقه محروم زیلایی وجود دارد باید علاوه بر خدماتی که کمیته امداد ارائه می‌دهد سایر دستگاه‌های اجرایی و امدادی استانی و خارج استان، خیرین و مؤسسات خیریه توانمند که در خارج از استان هستند، در کنار این نهاد قرار بگیرند.
محبی تصریح کرد: باید کار ویژه خاصی برای منطقه محروم زیلایی در بخش مارگون تعریف شود تا بتوانیم فقر، محرومیت و سوء تغذیه را در این منطقه کاهش دهیم.
وی ادامه داد: اکثر دختران این منطقه استعدادهای خیلی خوبی دارند اما متاسفانه ترک تحصیل کرده‌اند و سن برخی از آنها از سن ازدواج گذشته است اما کمیته امداد در بین جامعه هدف خود ورود پیدا کرده است البته همه آن افراد جامعه هدف ما نیستند و گستردگی خاصی دارند.
همچنین، محمد نظری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: دو هزار و 500 کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی مرکز بهداشت استان شناسایی و به امداد معرفی شده اند.
وی افزود: آمار مبتلایان به سوء تغذیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از این آمار است، چراکه این آمار براساس نمودار رشد مشخص و از سوی مرکز بهداشت استان به ما معرفی شدند تا خدمات‌دهی شوند که تنها مربوط به کودکان زیر پنج سال هستند.
نظری ابراز کرد: همچنین طی امسال برای رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده استان تحت پوشش و حمایت قرار داده‌ایم.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد، اضافه کرد: با توجه به نیاز این کودکان و مادران باردار از سوی مرکز بهداشت، سبد غذایی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.
یادآور می‌شود، اخیرا گزارشی مبنی بر اینکه دختران روستای زیلایی بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد با وجود سوء تغذیه شدید سخت کار می‌کنند و هوش بالایی دارند، در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.
captcha