حضور 100 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان همدان
کد خبر: 3673147
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

حضور 100 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان از آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان با حضور 100 هزار دانش آموز خبر داد.

مجید میرزایی کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: همزمان با هفته قرآن، مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس استان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه مسابقات مرحله آموزشگاهی قرآن کریم در دو بخش دانش آموزی و فرهنگی، صبح امروز کار خود را آغاز نمود، افزود: این دور از مسابقات در 11 رشته ویژه پسران و 9 رشته ویژه دختران با حضور 100 هزار دانش آموز برگزار می‌شود.
کارشناس مسئول اداره قرآن آموزش و پرورش استان اضافه کرد: پس از پایان مرحله آموزشگاهی، بهمن ماه سال جاری مسابقات قرآن در مرحله شهرستانی با حضور دو هزار دانش آموز برگزار خواهد شد پس از این دوره نیز، مرحله استانی مسابقات با 150 برگزیده مسابقات شهرستانی در فروردین ماه سال 97 اجرایی می‌شود.
میرزایی با بیان اینکه تیر ماه 97، مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان در دو استان تهران و مشهد برگزار خواهد شد ادامه داد: سومین مسابقات کشوری فرهنگیان در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه و روش تدریس، برگزار می‌شود.
وی گفت: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی نیز در رشته‌های قرائت، اذان، مداحی، تفسیر، نهج‌البلاغه، حفظ، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
کارشناس مسئول اداره قرآن آموزش و پرورش استان ادامه داد: مسابقات در مقاطع ابتدایی تنها تا مرحله شهرستانی ادامه خواهد داشت، دانش آموزان متوسطه اول نیز تنها در رشته‌های حفظ و قرائت قادر به حضور در مسابقات خواهند بود اما دانش آموزان متوسطه دوم مجاز به شرکت در همه رشته‌های مسابقات هستند.
وی هدف از برگزاری مسابقات قرآن را ارتقاء ترویج فرهنگ قرآن در سطح کشور و گسترش فرهنگ قرآنی در میان دانش آموزان عنوان کرد و گفت: با توجه به تعامل خوب آموزش و پرورش با اداره اوقاف، این مجموعه هرساله از این تعامل دو سویه جهت پیشبرد فرهنگ قرآن و مفاهیم و آموزه‌های ارزشمند این کتاب آسمانی در میان دانش آموزان و جامعه نهایت استفاده را می‌کند.
میرزایی بیان کرد: در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان جهت حضور در مسابقات کشوری قرآن کریم دو دوره آموزشی با حضور اساتید و مربیان مجرب و متخصص قرآن برگزار خواهد شد که در پایان این دوره دانش آموزان برتر و نمونه برای اعزام به مسابقات کشوری انتخاب می‌شوند.
این مقام مسئول عنوان کرد: تجربیات نشان داده است که هر اندازه دانش آموزان به صورت کاربردی اصول و قوانین قرآن را آموخته و در مسابقات شهرستانی و استانی موفق تر عمل کرده باشند بی شک در مسابقات اوقاف و مسابقات بین المللی نیز درخشان‌تر ظاهر خواهند شد.
وی گفت: یکی از طرح‌های جدید این برنامه حضور والدین در کنار دانش آموزان در مسابقات و دوره‌های قرآنی جهت افزایش انگیزه دانش اموزان به مباحث مورد نظر است چرا که تأثیر والدین در تغییر رفتار دانش آموزان امری انکار ناپذیر است.

captcha