اهداف و محورهای هفتمین همایش «بانکداری الکترونیک»/ حضور 13 سخنران خارجی
کد خبر: 3682616
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
دیواندری تشریح کرد:

اهداف و محورهای هفتمین همایش «بانکداری الکترونیک»/ حضور 13 سخنران خارجی

گروه اقتصاد: رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در نشست خبری همایش «بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت»، اهداف و محورهای اصلی برگزاری این همایش را تشریح کرد.

اهداف و محورهای هفتمین همایش «بانکداری الکترونیک»/ حضور 13 سخنران خارجی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و دبیر هفتمین همایش سالانه «بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت»، صبح امروز سه‌شنبه 26 دی‌‌ماه 96 در نشست خبری این همایش اظهار کرد: این همایش در روزهای دوم و سوم بهمن‌ماه در سالن اصلی برج میلاد و سالن‌های جنبی آن برگزار می‌شود و تغییراتی هم از بُعد کیفی و کمی نسبت به سال‌های قبل حاصل شده که در ضمن مباحثم عرض خواهم کرد.
دیواندری در ادامه به موضوع اصلی این همایش اشاره کرد و گفت: محور برگزاری هفتمین همایش بانکداری الکترونیک، «نوآری، بازیگران جدید و کارایی در کسب و کار مالی» است. در این همایش، نوآوری در خدمات بانکی و پرداخت، بازیگران جدید همانند فین‌تک‌ها و همچنین مسائلی که در کسب و کارهای مالی تأثیرگذار است؛ به ویژه پیشرفت‌های تکنولوژیک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
دبیر هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در ادامه به بیان اهداف این همایش پرداخت و گفت: اهداف اصلی برگزاری این همایش شامل بررسی روندهای بین‌المللی بانکداری الکترونیک در قالب‌های مختلف، کارایی کسب و کارهای مالی با حضور بازیگران جدید، رویکردهای جدید در کسب‌وکارهای مالی به ویژه با توجه به تحولات تکنولوژیک، معرفی فناوری‌های جدید در صنعت بانکداری الکترونیک، آخرین تحولات صنعت بانکداری الکترونیک و دستاوردهای ملی و بین‌المللی کشورمان در زمینه بانکداری الکترونیک و خدمات بانکی، است.
وی عنوان کرد: این همایش در شش محور شامل «کسب و کار خدمات مالی»، «خدمات پرداخت»، «نوآوری»، «فناوری نظارتی»، «امنیت» و «هوشمندی و اثرات آن بر بانکداری و خدمات پرداخت» برگزار می‎شود.
دیواندری یادآور شد: در محور اول، مسائلی از قبیل بازیگران جدید همانند استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها، بانکداری دیجیتال، بانکداری بدون شعبه و بانکداری اجتماعی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در محور دوم با عنوان «خدمات پرداخت» نیز به بررسی پرداخت همراه و تحولات آن، کارت‌های اعتباری و پول‌های رمزی خواهیم پرداخت.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ادامه داد: مسائل مورد بررسی در محور سوم نیز تکنولوژی بلاک چین که در بحث پول‌های رمزی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، استانداردهای پرداخت PCI و EMV و نشان‌گذاری است. در محور فناوری نظارتی نیز مسائلی از قبیل استانداردهایی گردشگری مالی، سیستم‌های نظارتی رگولاتوری و سیستم‌های مبارزه با تقلب و پولشویی و تأمین مالی تروریسم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
دیواندری عنوان کرد: در محور امنیت نیز به بررسی استانداردهای امنیتی، مدیریت حوادث امنیتی در شبکه بانکی و کاربرد هوش امنیتی در شبکه بانکی می‌پردازیم. داده کاوی و هوش تجاری و بازاریابی از طریق کانال‌های همه‌کاره نیز از جمله مسائل مورد بررسی در محور آخر یعنی هوشمندی و اثرات آن بر بانکداری و خدمات پرداخت است.
دبیر هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اشاره به تغییرات همایش امسال نسبت به سال‌های گذشته یادآور شد: در این همایش، فضای مناسبی برای استارتاپ‌ها، فین‌تک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه در نظر گرفته‌ایم و جشنواره‌های جانبی نیز برگزار خواهد شد.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی افزود: جوانان ما در دنیا با عنوان انسان‎های باهوش و خلاق شناخته می‌شوند اما متأسفانه جذب شرکت‌های خارجی می‌شوند تا از خبرگی و دانش آنها استفاده شود اما باید گفت جای آنها در صنایع کشور خودمان مخصوصا صنعت بانکداری است؛ بنابراین در این همایش از ایده‌های این نخبگان استقبال کرده‌‌ایم تا فضایی برای نخبگان کشور در این حوزه فراهم شود.
دیواندری ادامه داد: 37 سخنران داخلی و خارجی در این همایش به ارائه سخنرانی می‌پردازند که از جمله این افراد، وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات و رئیس کل بانک مرکزی هستند. معاونان وزرا و معاونان بانک مرکزی نیز از سخنرانان و اعضای پنل‌ها هستند. 13 شخصیت خارجی نیز به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.
وی به برگزاری میزگردهای تخصصی اشاره کرد و گفت: 9 میزگرد تخصصی و 14 کارگاه آموزشی نیز در این همایش برپا می‌شود. این کارگاه‌ها از بین 160 کارگاه مورد تقاضای نظام بانکی کشور تأیید شده است.
دبیر هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به مقالات رسیده به این همایش اشاره کرد و گفت: 310 چکیده مقاله و 140 مقاله کامل دریافت شده که 60 عنوان از این مقالات مورد قبول کمیته داوری برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات همایش قرار گرفته است. همچنین 16 عنوان مقاله نیز در این همایش ارائه خواهد شد.
دیواندری در پایان عنوان کرد: برخی از برنامه‌های جانبی این همایش نیز شامل معرفی محصولات و خدمات مالی، جشنواره مرحوم نوربخش و تقدیر از پیشگامان بانکداری الکترونیک است.

captcha