گزارش ایکنا از یادواره شهدای قرآنی فارس
کد خبر: 3683143
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

گزارش ایکنا از یادواره شهدای قرآنی فارس

گروه اجتماعی: همزمان با هفته قرآن و عترت فارس، یادواره شهدای قرآنی این استان همراه با تجلیل از جمعی از خانواده‌های آنان در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پنجمین روز هفته قرآن و عترت فارس، یادواره شهدای قرآنی این استان امروز، 27 دی‌ماه به همراه تجلیل از جمعی از خانواده‌های آنان به‌همت مؤسسه ذكر جميل در سالن غزل تالار حافظ شیراز برگزار شد.
شناسایی 33 شهید قرآنی در فارس
سیدعلی محمدی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم گفت: در استان فارس 33 شهید قرآنی که دارای فعالیت‌های قرآنی بوده‌اند شناسایی شده‌اند که امروز به نمایندگی از آنان از خانواده 9 شهید قرآنی استان تجلیل خواهیم کرد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اخیراً مباحثی در سطح کشور مطرح می‌شود که آیا ایثار صرفاً مربوط به این می‌شود که جنگی در جایی باشد تا ایثار رخ دهد یا خیر؟ گفت: ایثار دارای سطوحی است که اگر در سطح اجتماع حد متوسطی از ایثار رخ دهد، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه ما برطرف می‌شود.
محمدی با تأکید بر اینکه ما همه جا باید خانواده‌های شهدا و خود شهیدان و جانبازان و آزادگان و وابستگان را تکریم کنیم تا کشور ما آسیب‌ نبیند، گفت:  هر جا ما آن‌ها را تکریم و تعظیم کردیم، قطعاً برکاتی برای جامعه داشته و خواهد داشت.
در ادامه این مراسم توفیق‌زاده به اجرای ابتهال پرداخت و سپس اجرای گروه تواشیح شمیم بهشت با موضوع شهدا و انقلاب اسلامی برگزار شد.
 سخنرانی عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ادامه دهنده این مراسم که گفت: مگر ما شهید غیرقرآنی داریم و شاید این‌ها قرآنی‌ترند و عطر قرآن بیشتر فضای ذهن و زبان و اندیشه و عمل آن‌ها را فراگرفته است لذا باید تأکید کنیم که همه شهدای ما قرآنی هستند ولی عده‌ای از شهیدان قرآنی‌ترند و خانواده‌های آن‌ها باید به عزیزان خود ببالند.
وی با تأکید بر لزوم قدردانی از شهدا و خانواده‌های شهدا از سوی مسئولان گفت: این‌ها شهید نشدند که زندگی پایان بپذیرد بلکه شهید شدند که زندگی و آغازی نو برای همه ما داشته باشند؛ آن‌ها شهید شدند برای ماندن و ایستادگی و فهمیدن و عمل ما که مؤمنانه‌تر، عاشقانه‌تر، قدرشناسانه‌تر و آگاهانه‌تر باشد و اکنون وظیفه ماست که البته این فرهنگ را پاس بداریم.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه البته باور صحیح بخش مهمی از ایمان است ولی آنچه که مقوم و مندرج در ایمان است، قطعاً عمل است، گفت: شهیدان بزرگ‌ترین نماد عمل مومنان هستند و برخی از این‌ها ممکن است معلم، استاد دانشگاهی و حوزوی نبودند ولی عالمان و مؤمنان راستین هستند که بین اعتقاد صحیح و عمل مؤمنان آشتی ایجاد کردند و همین‌جاست که برخی از این عزیزترین‌ها از زبان سلسله جنبان اصلی این انقلاب، امام خمینی(ره) لقب رهبر می‌گیرند.  
فقهی‌زاده تأکید کرد: باید گام در راهی بگذاریم که اولاً به صلاح ما ختم شود و ثانیاً راه دیگران اعم از فرزندان، دختران و پسران خود را اصلاح کنیم لذا باید بیش از سخن، عمل کنیم.  
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، شهیدان شاهد را الگوی عملی توصیف کرد چرا که بیش از همه عمل کردند و شاید کمتر از دیگران حرف زدند و سپس ادامه داد: مقام شامخ خانواده‌های شهدا کمتر از مقام شهیدان نیست لذا باید همواره این مهم را مدنظر داشته باشیم.
در ادامه این مراسم، از 9 خانواده شهدای قرانی این استان تجلیل شدند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:
شعبان‌علی اکبری باصری، فرزند فتحعلی
سیدمعزالدین معزی، فرزند سید احمد
عبدالحسین دستغیب، فرزند محمدتقی
مهدی ظریف‌کار، فرزند محمداسماعیل
سیدرحیم نجد حجازی، فرزند سیداحمد
محمدهادی خلوصی، فرزند محمد
عبدالرحیم اکبری باصری، فرزند غضنفر
اردشیر خلیفات، فرزند حسین
ناصر صابر

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۲۰:۵۸
0
0
سلام و ادب
ننوشتید مجری برنامه موسسه قرآنی ذکر جمیل بود...
captcha