پاسخ صاحب اثر "کشتی مطلا" به واکنش برخی کاربران فضای مجازی
کد خبر: 3683468
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

پاسخ صاحب اثر "کشتی مطلا" به واکنش برخی کاربران فضای مجازی

کاتب قرآن کریم و صاحب اثر "کشتی مطلا" به واکنش ها و انتقادات غیرمنصفانه کاربران فضای مجازی پاسخ داد.

 به گزارش خبرگزای بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: "قرآن کشتی مطلا" بیست و ششمین اثر سید علی اصغر موسویان هنرمند و کاتب قرآن کریم است که اخیرا در موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) رونمایی شد.

اخیرا این خبر با واکنش های منفی فراوانی در شبکه های اجتماعی روبرو شده است که رسانه های خارجی و معاند نیز آن را دستمایه قرار دادند و به صورت غیرمنصفانه آن را مورد تقد قرار دادند.

موسویان که تمام آثار قبل را با هزینه شخصی خود کتابت کرده به انتقادات برخی از کاربران فضای مجازی پاسخ داد که در ادامه متن پاسخنامه موسوی را می خوانید:

خدمت مردم شریف ایران عرض می‌کنم کلیه هزینه‌های قرآن مزبور و سایر قرآن‌های قبلی به صورت کاملا شخصی پرداخت شده و هیچ یک از مسئولین در 24 سال گذشته تاکنون حتی ریالی به اینجانب در تولید آثارم مساعدت نکردند. این اثر 26 کار قرآنی حقیر است که تمامی هزینه‌های آن برعهده خودم بوده و پس از اتمام کارها و رونمایی به حرم‌های مطهر ائمه طاهرین از جمله حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حرم حضرت علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت عباس، امام رضا(ع)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و خدمت مراجع معظم تقلید از جمله دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله سیستانی در نجف با افتخار اهداء شده است.

بنده متحیرم چطور وقتی کسی در مسیر قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام هزینه‌ای می‌کند تمام هجمه‌های تبلیغات منفی به سویش برپا می‌شود که به جای چنین هزینه‌هایی به افراد حقیر و نیازمند کمک شود. در این خصوص عرض می‌کنم این حرفها تازگی نداشته و تکراری است و یقینا چنین حرف‌هایی از سوی رسانه‌های تحت امر آمریکا و دولت‌های اروپایی حمایت شده و قصد تخریب ساحت مقدس قرآن اهل‌بیت و بزرگان دینی کشور را دارند. چطور وقتی آقایان بالانشین متمکن و برخی از مسئولین دولتی میلیاردها تومان در سال صرف سفرهای خارجی و تفریح به نقاط مختلف جهان می‌کنند سخنی از کمک به نیازمندان نمی‌شود اما در خصوص کارهایی مانند حقیر بایستی چنین هجمه تبلیغات وسیع را شاهد باشیم که عمدتا نیز از ناحیه رسانه‌های بیگانه می‌باشد کما اینکه مشابه این کارها توسط مقام معظم رهبری، آیت‌الله جوادی آملی و مکارم شیرازی و دیگر مراجع عظام تقلید نیز رونمایی شده است و متاسفانه دشمن خارجی و داخلی با چنین یاوه‌گویی هایی به ساحت مقدس قرآن و این حضرات توهین کرده اند.

یادآور می‌شوم، وقتی در طول دوران مبارک حضرات معصومین جسارت و توهین شده است بنده حقیر که جای خود دارم در پاسخ به برخی از کارشناسان، روحانیون و واعظ محترم و قرآنی کشور و شبکه مختلف اجتماعی که در این خصوص بنده را مورد انتقاد غیرمنصفانه قرار می‌دهند یادآور می‌شوم که قرآن و فرمایشات ائمه معصومین برای کلیه دورانها و تاریخ تا قیامت همواره تازه و زنده است. ضمن اینکه پیامبر اسلام فرمودند: هرگاه شخص مومنی از دنیا برود و برگه‌ای بر روی آن که حدیثی از من نوشته باشد روز قیامت آن برگه پرده‌ای میان او و آتش خواهد بود و خداوند به ازای هر حرفی که روی آن نوشته 7 برابر پهناورتر از دنیا به او حسنه عطا می‌کند.

این حدیث در کتابت قرآن که گفتار خداوند متعال است نیز صدق می کند، اگر کتابت قرآن بنده مقداری به طلا مزین شده اشکال دارد پس چرا در طول بیش از 1300 سال گذشته گنبد و ضریح امام معصوم(ع) به طلا و نقرجات مزین شده است چرا که حضرات معصومین نیز خود قرآن ناطق هستند وچه بسا در کنار کتابت قرآن شایسته است تمام آیات خداوند با طلای ناب به رشته تحریر درآید. ضمن اینکه اینچنین مطالب و عنوان آنها اظهرمن الشمس است که از سوی رسانه‌های آمریکایی تشویق شده‌‌اند. بنده یقین دارم که مردم شریف کشورم که شیعه اهل‌بیت(ع) هستند نسبت به ائمه طاهرین ارادت خاصی دارند و بنده اعلام می‌کنم که قرار است این قرآن مصلا در سوم شعبان مصادف با ولادت حضرت سیدالشهداء به حرم مولایمان اباعبدالله الحسین(ع) اهداء شود از خداوند متعال خواهانم که آن وصیتی که همواره دغدغه قرآن و حضرات معصومین و فرزند خلف حضرت زهرا(س) امام خامنه‌ای مدظله‌العالی است به مردم شریف کشورم و تمام مسلمانان در طول تاریخ رهنمون شود. مطمئن باشید تنها برنده این میدان دشمنان داخلی و خارجی هستند که با انتقادات بی‌اساس و غیرمنصفانه ما را از اهداف اصلی خود دور کرده و کار خودشان را به سرمنزل مقصود می‌رسانند.

چند نکته پایانی:

امام معصوم فرمودند: اگر 50 نفر به یک کار شما شهادت بدهند و تو نظر آن 50 نفر را رد کنی نظر آن شخص و تمام آن 50 نفر حجت است. بنده به تمام پیشنهادهای چند میلیاردی کشورهای عربی پاسخ منفی دادم چراکه کارهای حقیر به عشق اهل بیت و به قصد اهدا آن به آستانهای مقدس بوده است. ضمنا قرآن مزبور از چوب ساخته شده و بدنه آن از ورق برنز بوده که پس از اتمام حکاکی آیات، بر روی آن آب طلا خورده است که در اصطلاح به آن مطلا گفته می‌شود. این قرآن شریف کلام خداوند است که بر قلب بهترین بنده عالم خلقت حضرت محمد مصطفی(ص) نازل شده است بنابر این تمام کلام خداوند باید بر طلای ناب 18 عیار حکاکی و به رشته تحریر درآید.

سیدعلی‌اصغر موسویان

captcha