سهم مناطق آزاد از تربیت ۱۰ میلیون حافظ قران یک درصد است
کد خبر: 3684136
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

سهم مناطق آزاد از تربیت ۱۰ میلیون حافظ قران یک درصد است

دبیر شورای راهبردی قرآن کریم مناطق آزاد کشور سهم مناطق آزاد را از تربیت ۱۰ میلیونی حافظان قران کریم یک درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهر نوشت: محمد رضا پورمعین با بیان این که در حوزه کارهای قرآنی و فرهنگی شعار «حفظ و فهم قران کریم» برای سال ۹۷ انتخاب شده است از برگزاری نشست شورای راهبردی قرآن کریم مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: طی دو روز آینده این نشست با حضور کارشناسان و متولیان قرانی مناطق آزاد در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این نشست و براساس تعیین شعار«حفظ و فهم قرآن کریم» راهکارها و دستورالعمل های تعریف شده تدوین می شوند و شاخص های تدوین شده بر مبنای حفظ و فهم قرآن قرار می گیرد.

پورمعین جمعیت ساکن در مناطق آزاد کشور را یک درصد اعلام کرد و افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت تربیت ۱۰ میلیونی حافظان قرآن در کشور سهم مناطق آزاد از این ۱۰ میلون نفر نیز یک درصد است.

دبیر شورای راهبردی قرآن کریم مناطق آزاد کشوردر ادامه یکی از مباحث مطرح شده در نشست تخصصی منطقه آزاد انزلی را موضوع تربیت حافظان قرانی اعلام کرد و افزود: در این نشست همچنین برای تربیت حافظان قرآنی در مناطق آزاد نظام ارزشیابی تعریف می شود تا بر اساس تعاملات مناطق آزاد با مسوولان، حافظان قران بتوانند از امتیازات رسمی و قانونی کشور بهره مند شوند.

وی در ادامه در مورد فعالیت های فرهنگی و قرانی منطقه آزاد ارس اظهارداشت: منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از مناطق فعال در زمینه فعالیت های فرهنگی و قرآنی مطرح است.

پورمعین ادامه داد : استعدادهای زیادی در زمینه قرآنی و فرهنگی در منطقه آزاد ارس وجود دارد به طوری که منطقه آزاد ارس در فعالیت های فرهنگی و قرانی پیشتاز بوده و همیشه در سکو و جایگاه اول، دوم و سوم فعالیت های فرهنگی و قرانی قرار دارد .

پورمعین در ادامه برگزاری چهارمین دوره مسابقات قران، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس را یکی از برنامه ها و راهکارهای مهم در جهت ترویج علوم قرانی و نشر مفاهیم عالی و ارزشمند اهل بیت علیه السلام دانست.

captcha