یک فرد چگونه باید بسوزد تا شهید محسوب شود؟
کد خبر: 3684499
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

یک فرد چگونه باید بسوزد تا شهید محسوب شود؟

گروه جامعه: خانواده شهدای پلاسکو با انتقاد از اینکه اعضای خانواده آنها جزء شهدا محسوب نمی‌شوند، این سوال را مطرح کردند که یک فرد چگونه باید بسوزد که شهید محسوب شود.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) نشست شهردار تهران با خانواده شهدای پلاسکو امشب دوم بهمن ماه در باغ موزه دفاع مقدس با حضور محمدعلی نجفی، شهردار تهران و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران و 16 خانواده شهدای پلاسکو برگزار شد.
در ابتدای این نشست، نجفی با تک‌تک خانواده های شهدای پلاسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.
در ادامه مراسم سه نفر به نمایندگی از خانواده شهدای پلاسکو مشکلات خود را بیان کردند.
مینا احمدزاده، همسر شهید علی امینی اولین خواسته خانواده شهدای پلاسکو را احترام عنوان کرد و گفت: خواسته اول ما احترام است، نه اینکه به هر ارگانی می‌رویم با بی‌احترامی با ما برخورد شود. بنیاد شهید به ما بگوید چگونه باید فرد بسوزد تا شهید محسوب شود.
وی ادامه داد: بعد از یکسال، دادستان چرا نباید جواب پرونده ما را بدهد که چه کسانی مقصر هستند. نه اینکه به ما بگویند اگر زیاد حرف بزنی شهید خودت را به عنوان مقصر اعلام می کنیم، تو که پول گرفتی برو خوش باش! آیا می توانم به فرزندم بگویم پول را جای پدرت قبول کن؟
برادر شهید حامد هوایی نیز گفت: اگر قوانین بنیاد شهید را نمی‌توان تغییر داد، ما توقع داریم قوانین داخلی شهرداری از ما حمایت کند. ما در بخش ایثارگران شهرداری پرونده نداریم.
برادر شهید مجتبی کوهی نیز با انتقاد از اینکه بر اساس قوانین اگر کسی برای خدمت به مردم جانش را از دست بدهد، شهید محسوب نمی‌شود، گفت: دادستان به ما وعده هفت‌ماهه داده بود، اما یک سال گذشت.
وی افزود: این خانواده‌ها تنهاتر شده‌اند و درست نیست که در بروکراسی پیچیده گرفتار شوند.
مادر شهید رضا نظری نیز با اشاره به اینکه فرزندش 43 روز بود که لباس حریق پوشیده بود، گفت: باید قانونی تصویب شود که افراد کم‌تجربه وارد ساختمان حریق به آن بزرگی نشوند.
وی افزود: تلاش ما برای احترام به شهدای قبل از پلاسکو، پلاسکو و خدایی نکرده بعد از پلاسکو است.
محمدعلی نجفی، شهردار تهران نیز با تاکید بر اینکه تا اندازه‌ای که مقررات اجازه دهد، از خانواده‌های شهدای پلاسکو حمایت می‌کنیم، گفت: من امروز متوجه شدم خانواده شهدای پلاسکو از خدمات اداره کل امور ایثارگران حذف شده‌اند که این بخش‌نامه اصلاح خواهد شد.
وی افزود: در شهرداری یک نفر را مسئول پیگیری شرایط و مطالبات خانواده شهدای پلاسکو می‌کنم.
لازم به ذکر است، در پایان مراسم از تندیس شهدای پلاسکو رونمایی شد.

captcha