صبرت نشان از خدا دارد ای بانوی ایستادگی
کد خبر: 3684568
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

صبرت نشان از خدا دارد ای بانوی ایستادگی

گروه معارف: زمانی که سخن از صبر و ایستادگی می‌شود، نام حضرت زینب(س) بر تارک نمونه‌های صبر و مقاومت می‌درخشد.

یک کارشناس مذهبی در خراسان‌جنوبی در گفت‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌‌جنوبی اظهار کرد: حضرت زینب(س) از معرفت بالایی برخوردار بود.
حجت‌الاسلام محمدهادی شهاب افزود: اینکه حضرت زینب(س) مصیب‌ها را جز زیبایی نمی‌بینند به جز از راه معرفت امکان‌پذیر نیست.
وی با بیان اینکه معرفت یعنی انسان به سطح بالاتری از درک هستی می‌رسد و نگاهش به اتفاقات تغییر می‌کند، تصریح کرد: بی صبری انسان‌ها به علت این است که ظاهر اتفاقات را می‌بینند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: اما فردی که سلوک معرفتی دارد به باطن امور دست پیدا می‌کند و اتفاقات معنای ظاهری خود را از دست می‌دهند.
شهاب با بیان اینکه وقتی انسان به سلوک معرفتی دست می‌یابد، درک و فهم او نسبت به مصیبت‌های ظاهری تغییر می‌کند، تصریح کرد: درک و فهم حضرت زینب(س) نسبت به مصیبت‌ها عمق بالایی دارد.
وی با اشاره به نامگذاری روز پرستار در روز ولادت حضرت زینب(س)، اظهار کرد: به خاطر اینکه حضرت زینب(س) بخش عمده‌ای از زندگی ایشان به مراقبت و محافظت از بازماندگان حادثه کربلا اختصاص دارد، این روز با نام روز پرستار نامگذاری شده است.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه وجه پرستاری و مراقبت در زندگی حضرت زینب(س) پررنگ است، افزود: این امر یکی از وجوهی است که براساس سلوک معرفتی به دست می‌آید و یژگی خاصی دارد.
شهاب با بیان اینکه دقت به دیگران و عشق ورزیدن به دیگران درک انسان را عمق می‌دهد و این در حرفه پرستاری مشاهده می‌شود، تصریح کرد: افشاگری حضرت زینب(س) پس از حادثه کربلا نیز یکی از وجوه شخصیتی ایشان است.
وی ادامه داد: این وجه بعد مهمی از زندگی ایشان است و نشان‌دهنده حق گویی، حق مداری و حق محوری حضرت زینب(س) است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه حق مداری تبعات دشواری دار ، افزود: باید تبعات این حق پذیری را پذیرفت که نیاز به شجاعت و معرفت دقیقی دارد و حضرت زینب(س) از این ویژگی برخوردار بود.
شهاب با بیان اینکه شخصیت حضرت زینب(س) نشان داد که راه حق، مرد و زن نمی‌شناسد، یادآور شد: اگر افشاگری حضرت زینب(س) نبود، رسالت امام حسین(ع)کامل نمی‌شد.

captcha