هفته قرآن و عترت بستری مناسب برای معرفی ظرفیت‌های قرآن استان قم
کد خبر: 3696367
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

هفته قرآن و عترت بستری مناسب برای معرفی ظرفیت‌های قرآن استان قم

گروه فعالیت های قرآنی ــ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به همدلی و همکاری دستگاه‌های مختلف استان برای برگزاری هفته قرآن و عترت گفت: امیدواریم در این هفته ظرفیت‌های قرآنی استان بیش از پیش در سطح کشور معرفی شود.

به گزارش ایکنا ازقم، سید موسی حسینی کاشانی در حاشیه آیین افتتاحیه هفته قرآن و عترت در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: هفته قرآن عترت با آیین معنوی خطبه خوانی با حضور آیت الله سعیدی و جمعی از مسولان و فعالان قرآنی استان در حرم مطهر آغاز شد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، برنامه‌های هفته قرآن و عترت در دو بخش فراخوان آثار مرتبط با قرآن کریم در رشته‌های مختلف و اجرای برنامه‌های فرهنگی با مشارکت دستگاه‌های مختلف صورت خواهد گرفت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه فراخوان ارسال آثار از چند ماه گذشته اعلام شده و استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفته است، ابراز کرد: در این مدت آثار خوبی به دبیرخانه هفته قرآن و عترت ارسال شده که در مراسم خاصی از برترین‌ها تقدیر خواهد شد.
حسینی کاشانی با اشاره به اینکه از 12 تا 18 اسفند ماه هفته قرآن و عترت نامگذاری شده است، ابراز کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی با مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط در استان قم اجرا خواهد شد و خدا را شاکریم که اکثر دستگاه‌ها و نهادها از جمله حرم مطهر حضرت معصومه (س)، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل آموزش و پروش، اداره کل اوقاف و امور خیریه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، و بسیاری از دستگاه‌های دیگر در این مسیر با ماه همراه و همقدم شدند تا به لطف خدا هفته‌ای پربار و معنوی با رویکرد قرآن و عترت در استان را شاهد باشیم.
وی افزود: امیدواریم این حرکت موجی را در مجموعه استان ایجاد کند که عطر قرآن ویژه‌تر از گذشته در شهر کریمه اهل بیت (ع) گسترده شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: از زحمات مجموعه شورای توسعه استانی قرآن که نخستین حامی برگزاری هفته بودند و همچنین معاونت قرآن و عترت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی که اصل کار را برنامه ریزی کردند و تمامی مؤسسات قرآنی که ویژه پای کار آمدند و همه دستگاه‌هایی که همراهی کردند تا کار به نحوه شایسته انجام شود تقدیر و تشکر می‌کنیم.
حسینی کاشانی در پایان ضمن تقدیر از اهالی رسانه و صدا و سیما که تلاش می‌کنند اطلاع رسانی خوبی از این مراسم داشته باشند یادآوری کرد: هفته قرآن و عترت در دو روز گذشته با برگزاری آزمون قرآن و عترت که جهشی دو برابری نسبت به سال‌های قبل داشت همراه شد و امیدواریم در این هفته ظرفیت‌های قرآنی استان بیش از پیش در سطح کشور معرفی شود و شاهد اتفاقات خوبی در عرصه‌های مختلف قرآنی باشیم.
انتهای پیام

captcha