مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام جزئیات هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم
کد خبر: 3706915
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام جزئیات هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اعلام جزئیات برگزاری هفتمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی امروز، 29 فروردین‌ماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام جزئیات هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم

به گزارش ایکنا؛ اعلام جزئیات برگزاری هفتمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز چهارشنبه، 29 فروردین‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 29 فروردین‌ماه و تا ساعت 15 تعداد 13 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تعداد پنج خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار داشته و مابقی اخبار نیز در دیگر حوزه‌های معارفی منعکس شده‌اند.
«قاری ایرانی در جایگاه دوم مسابقات بین‌المللی کویت ایستاد»، « شمارش معکوس برای آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن/ تبلیغات میدانی؛ ضعیف!»، «از برگزاری دوره آموزش قرآن تا تلاش برای رونق اقتصادی بانوان روستایی»، «ارزیابی دقیق قاریان با مسابقات قرآن محقق نمی‌شود» و «مراحل و جزئیات هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم اعلام شد» عناوین اخار قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند.
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «شمارش معکوس برای آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن/ تبلیغات میدانی؛ ضعیف! » در رابطه با برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران کرده که در بخش‌هایی از این خبر تحلیلی آمده است: « سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور 84 کشور اسلامی و بیش از 370 میهمان خارجی از روز پنجشنبه 30 فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و در حالی که فقط یک روز تا آغاز مسابقات بین‌المللی که از آن به عنوان یک نماد و سمبل تبلیغاتی نظام جمهوری اسلامی یاد می‌شود، وقت باقی مانده است، منظره شهر قرآنی نشده و خبری از تبلیغات وسیع میدانی در سطح معابر وجود ندارد.
یکی از کارهای مورد توجه در بخش اطلاع‌رسانی، استفاده از فضاهای شهری برای برنامه‌های فرهنگی است. سال گذشته کمپین قرآنی و تبلیغاتی «یک کتاب، یک امت» برای سی و چهارمین دوره مسابقات با هماهنگی سازمان زیباسازی راه‌اندازی شد که در آن کمپین، موضوعات مختلف سبک زندگی و حقوق شهروندی با مضامین قرآنی طراحی و در تابلوهایی سطح شهر نصب شد که این تبلیغات تا پایان ماه مبارک رمضان نیز در بیلبوردها باقی ماند».
فارس
پنج خبر امروز صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این خبرگزاری، با خبر تلاوت ترتیل صفحه 356 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخباری با عناوین ««مهدی غلام‌نژاد» مقام دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کویت را کسب کرد»، «حضور بانوان ۲۸ کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن/ ضرورت تبادل اطلاعات میان نخبگان قرآنی جهان اسلام»، «مسابقات برای سنجش قاریان مناسب نیست/ برگزاری دوره اقراء در راستای ساماندهی سیستم آموزشی» و «اعطای مدرک طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن به ۲۱۷ نفر طی ۶ دوره» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که تمامی این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
همچنین، صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «اعطای مدرک طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن به ۲۱۷ نفر طی ۶ دوره» در رابطه با جزئیات برگزاری هفتمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم کرده و اغلب صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور نیز طی امروز بدان پرداخته‌اند که در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «نشست خبری طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم و با حضور سیدعلی سرابی قائم مقام و محمدتقی میرزاجانی معاون اجرایی شورای عالی قرآن برگزار شد.
در این نشست میرزاجانی طی سخنانی در خصوص فرآیند هفتمین دوره طرح ارزیابی گفت: این دوره از طرح از روز اول اردیبهشت با نام‌نویسی از داوطلبان آغاز و مرحله اول آن یعنی تلاوت غیرحضوری تا پایان اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
میرزاجانی درخصوص نحوه حضور در دور جدید طرح ارزیابی قاریان گفت: علاقمندان به شرکت در طرح می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن به نشانی Shora.ir جهت نام‌نویسی و کسب اطلاع اقدام کنند.
همچنین مرحله اول طرح به صورت غیرحضوری است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت با شرایط و آیین‌نامه تلاوت فایل صوتی یا تصویری تلاوت خود اقدام کنند، البته ارسال تلاوت فقط ویژه قاریان است و مدرسان باید به جز فایل تلاوت، فایل تدریس خود را هم برای ما بفرستند.
وی درخصوص دیگر مراحل طرح گفت: مرحله دوم آزمون‌ها به صورت حضوری است و شرکت‌کنندگان در بخش تلاوت و مصاحبه مورد سنجش قرار می‌گیرند. همچنین مرحله سوم آزمون نظری است که به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود».
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد چهار خبر را با عناوین «مسابقات قرآن بانوان مظهر وحدت امت اسلامی است/معرفی ایران به جهان»، «دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان جهان آغاز می شود»، «پیام مسابقات بین المللی قرآن توجه دادن به پیام وحی است» و «ترسیم سیمای قیامت از معجزات قرآن کریم است» بر روی خروجی خود منعکس کرده که هر چهار خبر نیز در حوزه قرآنی جای دارند.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که خبری با عنوان «مسابقات بین المللی قرآن به تقویت سیاست خارجی ایران کمک می کند» را شامل می‌شود، مربوط به روز گذشته بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
ایرنا
«حمله به سوریه خط بطلان جنایتکاران بر جایگاه سازمان ملل بود» و «رشد و ارتقای قاریان از مسیر طرح ارزیابی می‌گذرد» عناوین دو خبر امروز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند که یکی از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و خبر دیگر نیز مربوط به حوزه سیاسی می‌شود.
ایسنا
دو خبر با عناوین «فضیلت و اعمال ماه شعبان» و «روابط ایران و روسیه در بهترین شرایط خود قرار دارد» طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه قرآنی جای ندارند و در دیگر حوزه‌های معارفی منعکس شده‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
تنها خبر قرآنی امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان که طی امروز و تا این ساعت منتشر شده، خبری با عنوان «قرآن کریم مهمترین مرجع الگو بخش برای زندگی سعادتمندانه بشریت است» می‌باشد که مربوط به سخنان معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف در رابطه با دومین دوره مسابقات بین المللی بانوان جهان اسلام است.
ایبنا
«80 درصد آثار فرهیختگان حوزوی خارج از محدوده علوم سنتی حوزه است»، «حکایت چهار روز دلاوری در دل جنگی نابرابر» و «پاتوق کتاب و باشگاه کتابخوانی در کتابخانه فجر» عناوین سه خبر امروز صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت منتشر شده و در حوزه قرآن کریم نیز قرار ندارند.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت دارد، طی امروز و تا این ساعت دو خبر را با عناوین «برای استجابت دعا در هر پنجشنبه ماه شعبان روزه بگیرید/ ثمره کار نیکو در ماه شعبان هفتاد برابر است» و «اعمال ماه مبارک شعبان/فضیلت خواندن مناجات شعبانیه» بر روی خروجی خود منتشر کرده که مربوط به حلول ماه معظم شعبان بوده و به اعمال این ماه نورانی پرداخته است.

انتهای پیام

captcha