دو اتفاق ویژه در اولین روز مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس
کد خبر: 3707276
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
ایکنا گزارش می‌دهد؛

دو اتفاق ویژه در اولین روز مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس

گروه مسابقات ــ در اولین روز مسابقات بین‌المللی قرآن از حذف هفت شرکت‌کننده قبل از اینکه وارد صحن اصلی مسابقات شوند، خبر داده شد.

مسابقات بین المللی قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ اولین روز مسابقات بین المللی قرآن ایران در حالی به کار خود پایان داد که در این روز 24 قاری و حافظ کل قرآن کریم در دو بخش بزرگسالان و نابینایان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.
در این روز در دو نوبت صبح و بعدازظهر در رشته حفظ کل قرآن کریم شش حافظ کل قرآن کریم در بخش روشندلان و 12 حافظ کل قرآن کریم در بخش بزرگسالان به سوالات هیئت داوران پاسخ دادند.
در بخش روشندلان که امسال مسابقات یک مرحله ای شده است، هر شرکت کننده به سه سوال 12 سطری پاسخ داد. وضعیت در رشته حفظ بزرگسالان نیز به همین ترتیب بود با این تفاوت که در این بخش رقابت ها دو مرحله ای است.
همچنین در رشته قرائت نیز که مسابقات آن از نوبت بعدازظهر آغاز شد سه قاری در بخش روشندلان و سه قاری در بخش بزرگسالان به اجرای برنامه پرداختند. تا به این ترتیب در روز اول مسابقات مجموعاً 24 شرکت کننده رقابت خود در این دوره از مسابقات را انجام داده باشند.
همچنین در این روز شاهد حضور سه قاری به عنوان قاریان مهمان و افتخاری و نیز یک گروه تواشیح در سالن اصلی مسابقات بودیم. در این روز شاهد تلاوت هادی موحد امین در نوبت صبح و حجت الاسلام محمدجواد موسوی درچه ای و وحید نظریان در نوبت بعدازظهر بودیم. اجرای گروه تواشیح منتخب استان اصفهان از دیگر برنامه های روز نخست سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ایران بود.

مسابقات بین المللی قرآن
نشست خبری معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه از دیگر رخدادهای حاشیه ای اولین روز مسابقات بین المللی قرآن کریم بود. وی در این نشست خبری به بیان آخرین جزئیات از دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان پرداخت. این مسابقات از صبح روز اول اردیبهشت ماه در هتل ارم برگزار می شود.
یکی از اتفاقات ویژه روز دوم مسابقات را شاید بتوان اجرای نماینده ایران در بخش روشندلان عنوان کرد. محمدتقی کریمی فیض آبادی که از استان گلستان به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حضور یافته است، در این روز با حضور در جایگاه به سه سوال هیئت داوران پاسخ داد که دو سوال از این تعداد تذکر هیئت داوران را به دنبال داشت.

هادی موحد امین ایکنا
وی در گفت وگو با خبرنگار ایکنا اجرای خود را مطلوب ارزیابی کرد، اما به این موضوع که این اجرا دور از انتظارش بوده و باید اجرای به مراتب بهتری انجام می داد، اشاره کرد.
دیگر اتفاق ویژه روز اول مسابقات، اعلام خبر حذف هفت نفر از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در مرحله گزینشی بود. این موضوع باعث شد تا این نقد وارد شود که چرا گزینش های اولیه در کشور مبدأ صورت نمی گیرد؟
از دیگر اتفاقات و نکات جالب روز اول مسابقات که در نوبت صبح شاهد آن بودیم حضور تعداد زیادی از مهاجران افغان در سالن مسابقات با توجه به اینکه در نوبت صبح دو نفر از نمایندگان کشور افغانستان در بخش روشندلان و بزرگسالان اجرا داشتند، این افراد برای تشویق هموطنان خود به سالن مسابقات آمده بودند.
همچنین در نوبت صبح تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم که تصاویری از شهدای خود را به همراه داشتند، در سالن مسابقات حضور یافتند.
اولین روز مسابقات بین المللی قرآن در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد. نوبت صبح از ساعت 9 تا 13 و نوبت بعدازظهر نیز از ساعت 16 تا 20 در جریان بود. این مسابقات دارای پخش زنده تلویزیونی است.

گزارش روز اول رقابت ها را اینجا ببینید!

انتهای پیام

captcha