قاریان ایرانی مرجع جوانان جهان شده اند/سطح مسابقات امسال بسیار بالاست
کد خبر: 3708669
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

قاریان ایرانی مرجع جوانان جهان شده اند/سطح مسابقات امسال بسیار بالاست

ابوالقاسمی با خوب ارزیابی کردن سطح سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: امسال شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان و سطح کیفیت قرائت آن ها هستیم.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن در مورد سطح سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: مسابقات این دوره در سطح نسبتا مناسبی برگزار می شود که البته نسبت به دوره قبل تغییر خاصی در آن رخ نداده اگرچه باید برای بررسی سطح مسابقات قرآن کریم به مقایسه دوره های مختلف با چندین دوره قبل یعنی 10 سال گذشته بپردازیم.

وی افزود: تغییرات لازم برای گسترش تراز برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در یک دوره چندین ساله آن ایجاد می شود و قطعا این دوره مسابقات نسبت به 10 سال گذشته دارای تغییرات مثبت بوده است.

 مدیر رادیو قرآن با اشاره به این مطلب که در تعداد شرکت کنندگان و سطح کیفیت قرائت آن ها تغییرات رو به رشدی را در مسابقات بین المللی قرآن کریم شاهد بوده ایم، عنوان کرد: امسال شاهد آن هستیم که از دورترین کشور دنیا یعنی چین شرکت کننده ای به ایران آمده که با توجه به تفاوت زبان و ادبیاتش با زبان عربی اما بسیار قرائتش در سطح بالایی بوده است.

 ابوالقاسمی در مورد سطح شرکت کنندگان ایرانی در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نیز یادآور شد: قاریان ما در جهان اسلام به عنوان مرجع مطرح هستند و سطح فعالیت و قرائت آن ها بسیار بالاست تا جایی که قرائت های آن ها از سوی جوانان جهان در شبکه های مجازی چون یوتیوب همواره دانلود شده و به عنوان تعلیم دهنده از آن ها بهره می برند.

انتهای پیام

captcha