راهیان نور حافظه تاریخی کشورمان را حفظ کرد
کد خبر: 3708747
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
سردار رضایی عنوان کرد:

راهیان نور حافظه تاریخی کشورمان را حفظ کرد

گروه جهاد و حماسه ــ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سفر به مناطق راهیان نور سفر به تاریخ است و این اقدام مهم فرهنگی حافظه تاریخی را حفظ کرد.

راهیان نور حافظه تاریخی کشورمان را حفظ کرد

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجلیل از یک دهه تلاش سردار سرتیپ علی فضلی در راهیان نور کشور صبح امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت با حضور سرداران سپاه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد؛ سردار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم گفت: برخی از چهره‌ها هستند که نماد کل تاریخ‌اند. وقتی به سیمای آنها نگاه می‌کنیم، می‌توان تاریخ را در چهره آنها دید و یکی از این چهره‌ها سردار علی فضلی است که خلوص و بی‌ادعایی رزمندگان، فداکاری‌های آنها و دستاوردهای دفاع مقدس را در او می‌توان دید.
وی افزود: سردار فضلی وقتی وارد دفاع مقدس شد یک جوان ۱۹ ساله بود و در صحنه‌های سخت جنگ حضور مستقیم و مؤثر داشت و هیچ عملیاتی نبود که وی داوطلب نباشد و در هیچ کار سختی نبوده که نپذیرد یا مطالبه‌ای کند.
سردار رضایی با بیان اینکه سردار فضلی مظهر فداکاری و عشق در آتش است، عنوان کرد: تأثیر راهیان نور از این جهت است که وقتی کسی به این مناطق سفر می‌کند ممکن نیست که متحول نشود؛ چرا که عشق و اخلاص در این سرزمین و خاک تزریق شده و زمین و خاک با آنها حرف می‌زند، حرف از کشوری که تازه انقلاب کرده و حرف از جانبازی‌ها می‌زند.
وی با بیان اینکه راهیان نور عاشقان نور هستند، تصریح کرد: سفر به منطقه راهیان نور سفر به تاریخ است و به همین دلیل است که این اقدام مهم فرهنگی حافظه تاریخی را حفظ می‌کند و اگر از بین برود همه‌چیز از بین رفته است و مخالفان این نظام همین هدف را دارند و می‌خواهند این حافظه تاریخی را از بین ببرند و گذشته را از حال جدا کنند تا این حافظه تاریخی گم شود.
سردار رضایی ادامه داد: ۷۰ درصد جمعیت کشور را نسل‌های بعد از انقلاب شکل می‌دهند، اگر ارتباط به نسل با گذشته قطع شود، بزرگترین فتح را دشمنان این نظام خواهند کرد؛ از این رو راهیان نور پل میان امروز و گذشته تاریخ کشورمان است. ما هزاران شهید قبل از 31 شهریور داریم که عراق رسماً وارد جنگ شد و از آن کمتر سخن گفته می‌شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان کرد: جنگ علیه جنگ برای گرفتن حافظه تاریخی یک ملت است و اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانند در ذهن قطع شده از گذشته کارهای زیادی انجام دهند. سردار فضلی در این زمینه اقدام مؤثر و کارسازی را انجام داد و آن راهیان نور است که هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی کرد.
وی گفت: یکی از کارهای خطرناکی که دشمنان در پی آن هستند، اختلاف انداختن میان ارتش و سپاه است و در دوران دفاع مقدس این موضوع وجود داشت و کسی، رئیس‌جمهور این کشور بود که میان این دو اختلاف افکنی کرد و ارتش و سپاه در آتش جنگ همدیگر را یافتند و اقتدار از دست رفته چند قرن ایران در دفاع مقدس به دست آمد.
سردار رضایی ادامه داد: اقتدار ما برخاسته از چهره‌هایی مانند علی فضلی، صیاد شیرازی، همت، اردستانی و ... است و در خارج از مرزهای کشور، در امنیت منطقه اثرگذار هستیم و ایران هیچ ارتشی و سپاهی را به اجبار به این مناطق اعزام نمی‌کند و همه آنها داوطلبانه حضور می‌یابند و دیکتاتور کسی است که مخالف این موضوع است. هدف ما در راستای اقتدار، جنگ‌طلبی و کشورگشایی نبوده و برای صلح و امنیت منطقه بوده است.
در ادامه مراسم تجلیل از یک دهه تلاش سردار علی فضلی در راهیان نور کشور، سند ملی راهیان نور رونمایی شد.

گزارش از سمیه قربانی
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۱۶:۲۳
0
0
خدا حفظ كند سردار علي فضلي براي اين انقلاب و نظام و امثال ايشان را
captcha