رقابت‌های بین‌المللی؛ دریچه‌ای برای شکوفایی استعدادهای قرآنی
کد خبر: 3709244
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
فعال قرآنی غنا عنوان کرد:

رقابت‌های بین‌المللی؛ دریچه‌ای برای شکوفایی استعدادهای قرآنی

کانون خبرنگاران نبأ ــ برگزاری مسابقات قرآن به‌صورت بین‌المللی ویژه آقایان، بانوان و هر گروه سنی امری پسندیده است که به هر کسی این اجازه را می‌دهد تا استعدادهایش را در مهارت‌های قرآنی عرضه کند.

رقابت‌های بین‌المللی؛ دریچه‌ای برای شکوفایی استعدادهای قرآنی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در حاشیه سی‌و‌پنجمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن در مصلی تهران با «نورالحق»، جوان ۲۰ ساله‌ای که معلم حفظ قرآن کریم در کشور غنا است، آشنا شدم. «نورالحق» سال گذشته به‌عنوان متسابق در رشته حفظ و امسال نیز به‌عنوان همراه به ایران سفر کرده بود و با روی خوش بروشورهای انگلیسی را به مهمانان ایرانی و خارجی تقدیم می‌کرد. در این میان برای آشنایی بیشتر با محتویات بروشورها و نحوه فعالیت‌های قرآنی کشور غنا به گفت‌وگو با او پرداختم که متن آن را در ذیل می‌خوانید:
«نور الحق» با بیان اینکه این برگه‌ها و بروشورها در رابطه با مؤسسات قرآنی و نحوه آموزش قرآن در کشور غنا است، عنوان کرد: در غنا اکثر فعالیت‌های قرآنی برای دختران و پسران شش سال به بالا است که در مساجد از صبح تا عصر برگزار می‌شود. همچنین ما مانند ایران مؤسسه مجزایی نداریم که به اسم شناخته شوند و اکثر مدرس‌های ما نیز از اساتید برجسته و بین‌المللی کشور خودمان هستند؛ مانند شیخ محمد حسن، شیخ محمد ابراهیم، شیخ ابوبکر، شیخ شرف الدین و .... که متأسفانه هیچ مربی ایرانی تا به حال برای آموزش به کشور ما نیامده است.
استاد خوب لازمه حافظ شدن است
این مربی قرآن در رابطه با لازمه حافظ کل شدن، گفت: برای اینکه بتوانیم حافظ قرآن شویم، چند اصل لازم و ضروری است؛ از جمله حضور استاد که مهم‌ترین اصل است، بحث و مباحثه با دوستان و علاقه‌مندان، وقت، امکانات و مرور روزانه که نیز لازمه فرایند حفظ است؛ زیرا اگر کسی زمان و توان مرور روزانه قرآن را نداشته باشد حتما محفوظات خود را فراموش می‌کند. البته با وجود اینکه قرائت و حفظ قرآن بسیار مهم است اما نمی‌توان از اهمیت ترجمه و مفاهیم آیات نیز در زمینه حفظ و دیگر زمینه‌های آموزش قرآن غافل شویم.
وی در رابطه با برگزاری مسابقات قرآن در کشور غنا نیز بیان کرد: در کشور ما مسابقات داخلی برگزار می‌شود اما مانند ایران گسترده و بین‌المللی نیست. در واقع باید از کشور ایران برای برگزاری این سطح از مسابقات و تنوع خوب آن قدردانی کرد. همچنین ایران تنها کشوری است که برای همه سطح‌ها و گروه‌های سنی مسابقه برگزار می‌کند و هر کسی این اجازه را دارد که استعدادهایش را در موضوع قرآن عرضه کند و حتی برای بانوان هم محدودیتی وجود ندارد..
این حافظ قرآن درباره ایجاد ارتباط بین کشورهای اسلامی تصریح کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی در ارتباط بین کشورهای مختلف اسلامی واقعا مؤثر است؛ زیرا که قرآن در آیه۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا».
«نور الحق» در پایان در رابطه با مهمان‌نوازی ایرانیان گفت: مثل همیشه مهمان‌نوازی ایران بسیار عالی بود و به ما احترام زیادی گذاشتند که جای تشکر دارد.
زینب رحیمی
انتهای پیام

captcha