فشار میانمار برای بایکوت خبری جنایات علیه مسلمانان
کد خبر: 3709358
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

فشار میانمار برای بایکوت خبری جنایات علیه مسلمانان

گروه بین‌الملل – مطبوعات و رسانه‌های میانمار تحت فشار دولت و ارتش این کشور از بازتاب اخبار مرتبط با کشتار مسلمانان روهینگیایی امتناع می‌کنند.


فشار میانمار برای بایکوت خبری جنایت علیه مسلمانان / در حال تکمیل
 
به گزاش ایکنا به نقل از Dünya Bülteni؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که شبکه‌های تلویزیونی، مطبوعات و خبرگزاری‌های میانمار از پرداختن به مسئله قتل عام مسلمانان روهینگیایی دوری می‌کنند. به گفته کارشناسان، اصلی‌ترین دلیل این امر اعمال فشار توسط دولت میانمار به مطبوعات و رسانه‌های این کشور است.
 
براساس این گزارش، حوادث ایالت راخین یعنی محل زندگی مسلمانان روهینگیایی در سال‌های اخیر باعث بروز اختلاف‌هایی جدی میان خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با مدیریت رسانه و یا روزنامه‌ای که در آن کار می‌کنند، شده است.
 
برای مثال، امتیاز روزنامه «میانمار تایمز» که در این کشور به زبان انگلیسی منتشر می‌شود، در سال 2004 میلادی توسط یک فرد نزدیک به ارتش خریداری شده است. یکی از ویراستار‌های این روزنامه در ماه‌‌های گذشته به دلیل تهیه خبری درباره ظلم ارتش به مسلمانان میانمار از کار برکنار شد.
 
روزنامه‌نگاران میانماری می‌گویند که دولت میانمار به آنان اجازه تحقیق در مورد مسئله مسلمانان روهینگیایی را نمی‌دهد و تنها تحت کنترل نیروهای ارتش آن هم به صورت محدود می‌توانند از محل زندگی مسلمانان بازدید کنند.
 
اصحاب رسانه و مطبوعات معتقداند اخباری که در مورد مسلمانان روهینگیایی کار می‌شود با زاویه دید فرماندهان ارتش هم‌سو و کاملا به صورت یکجانبه است.
 
یادآور می‌شود، طی ماه‌های گذشته در پی حملات ارتش و نیروهای امنیتی میانمار به محل سکونت مسلمانان در ایالت راخین هزاران تن از آنان جان خود را از دست داده و صد‌ها هزار نفر دیگر نیز در شرایط بسیار دشواری به بنگلادش پناهنده شد‌ه‌اند.

انتهای پیام
 
captcha