مهدویت جان تاریخ و عامل معناداری هستی
کد خبر: 3709405
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
آیت‌الله اعرافی مطرح کرد:

مهدویت جان تاریخ و عامل معناداری هستی

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: بدون ظهور و موعود فلسفه خلقت عالم دارای نقص است و مهدویت روح و جان تاریخ و موجب معنادار شدن عالم هستی است.

 فلسفه خلقت بدون موعود، ناقص است

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز ۵ اردیبهشت در آئین افتتاحیه چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) عنوان کرد: امید به موعود اساس ماندگاری شریعت است و بازگشت به آموزه‌های مشترک و امید در برابر تمام هجمه‌های سپاه اهریمن خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: بدون ظهور و موعود فلسفه خلقت عالم دارای نقص است و مهدویت روح و جان تاریخ و موجب معنادار شدن عالم هستی است.

وی با بیان اینکه انتظار مایه امید و زمینه‌ساز حرکت در جهان اسلام است، بیان کرد: در شرایط کنونی نیازمند بازگشت به وحدت و همگرایی هستیم البته برخی تصور می‌کنند وحدت امت به معنی انتخاب یک مذهب و تحمیل آن بر همه امت‌ها است، که چنین نیست.

وی اظهار کرد: عده‌ای نیز تصور می‌کنند وحدت به معنای ادغام و تلفیق مذاهب است؛ این امر نیز امکان‌پذیر نیست، این نظرات نمی‌تواند موجب وحدت و همگرایی در جهان اسلام شود امت اسلام نیازمند بازگشت به آموزه‌های مشترک است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: در اندیشه شیعی، منجی، یک شخص معین و حی‌وحاضر است، یعنی در طول قرن‌ها زنده است.

وی افزود: در واقع بدان معناست که ایشان در عالم تشریع و تکوین موثر است و ارتباط با ایشان نیز امکان‌پذیر است.

اعرافی بیان کرد: انتظار یک پدیده اجتماعی است؛ اگر انتظار با همان مبانی مشترک تمام مذاهب اسلامی در کالبد امت دمیده شود جان تازه‌ای می‌گیرد.

وی بیان کرد: جریان‌های افراطی مقبول ما نیست بلکه اندیشه انتظار موجب می‌شود تا در برابر تجاوز‌ها و تفکرات افراطی ایستادگی کنیم، باید بدانیم که هر امتی تنها با امید می‌تواند از عقاید خود دفاع کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: امت اسلام دارای ظرفیت‌ها و ذخائر بزرگی است که این سرمایه‌ها اعم از ظرفیت‌های انسانی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است، ولی متأسفانه امت اسلامی در دنیای امروز دچار تفرقه و جدایی شده که این مسئله مهم و چالشی اساسی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

captcha