مشق عشق دانشجویان قرآنی از تلاوت قاریان بین‌المللی/ برگزاری جلسه توجیهی و تعیین قرعه
کد خبر: 3709487
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱

مشق عشق دانشجویان قرآنی از تلاوت قاریان بین‌المللی/ برگزاری جلسه توجیهی و تعیین قرعه

گروه مسابقات ــ پنج شنبه شب و در شامگاه اردیبهشتی تالار کوهسنگی مشهد، قاریان بین المللی کشورمان در جلسه توجیهی مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان با تلاوت های شورانگیز و گوش نواز خود شیوه صحیح تلاوت را به شرکت کنندگان در مسابقات یادآوری کردند.

مشق عشق دانشجویان قرآنی از تلاوت قاریان بین‌المللی / برگزاری جلسه توجیهی و تعین قرعه

به گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه توجیهی ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان شامگاه ششم اردیبهشت ماه در تالار کوهسنگی مشهد و با حضور سید حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، قاسم تقی زاده خامسی و داوران و متسابقان این دوره از مسابقات برگزار شد.
در ابتدای این مراسم «مجیدی مهر»، مسئول فنی این دوره از مسابقات ضمن تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به تشریح نکات فنی پرداخت.
بر اساس آنچه که در جلسه توجیهی مسابقات بیان شد، مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می شود. شرکت کنندگان در رشته قرائت تحقیق در مرحله مقدماتی هفت سطر را تلاوت خواهند کرد. همچنین میزان آیاتی که در مرحله نهایی این رشته باید تلاوت شود داوران مشخص خواهند کرد.
رشته حفظ کل قرآن کریم نیز در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می شود. در مرحله مقدماتی دو سوال از شرکت کنندگان پرسیده خواهد شد. در این بخش نیز میزان سوالات مرحله نهایی توسط داوران مشخص خواهد شد.
بر اساس گزارش ایکنا آیین نامه این دوره از مسابقات به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی چاپ شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است تا علاوه بر توضیحاتی که به آنها در مورد آیین نامه داده می شود، به صورت مکتوب نیز با نکات فنی مسابقات آشنا شوند.
در این مراسم همچنین اعلام شد رقابت های بخش مقدماتی از ساعت 15 روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه آغاز می شود.
در بخش دیگری از این مراسم معتز آقایی، از داوران این دوره از مسابقات به زبان عربی برای شرکت کنندگان توضیحاتی در مورد نکات فنی آیین نامه ارائه داد. در ادامه نیز قرعه کشی نوبت تلاوت قاریان و نیز آیاتی که باید تلاوت کنند مشخص شد.
تلاوت وحید خزایی، نفر اول رشته قرائت تحقیق پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان بخش دیگری از این مراسم بود. تلاوتی که مورد استقبال حاضران در این مراسم قرار گرفت.
سخنرانی قاسم تقی زاده خامسی، شهردار مشهد بخش دیگری از برنامه های جلسه توجیهی مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان بود. وی در سخنان کوتاهی به حاضران در این مسابقات و افرادی که برای برگزاری آن به مشهد سفر کرده اند خوش آمد گفت.
وی در ادامه با اشاره به دو بیت از اشعار حافظ شیرازی «صبح خیزی و سلامت طلبی چون حافظ/ هرچه کردم همه از دولت قرآن کردم ...»، اظهار کرد: این شعر حافظ همه چیز را در مورد قرآن می گوید. در دوران جوانی و نوجوانی پدر و مادر همیشه توصیه داشتند که قرآن را حفظ کنیم که البته چندان گوش نمی دادیم، اما هر آنچه که الان از قرآن حفظ هستیم مربوط به همان دوران نوجوانی و اوایل جوانی است.
شهردار مشهد تصریح کرد: لذا شما حافظ و قاری قرآن کریم هستید و در این راه قرار دارید، حتماً توفیق حفظ نصیب شما شده است و باید به حفظ قرآن بیشتر توجه کنید. حفظ قرآن کریم در جوانی نعمت بزرگی است که نصیب همه شما شده است و امیدوارم در ایامی که در مشهد حضور دارید در موفقیت به سر ببرید.
در ادامه این مراسم نوبت به تلاوت قاریان بین المللی کشورمان که در هیئت داوران این دوره از مسابقات قرار دارند رسید. در این بخش ابتدا جواد پناهی، قاری بین المللی کشورمان آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد.
همچنین در بخشی دیگری از این مراسم رحیم خاکی و هاشم روغنی، از دیگر قاریان بین المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند. تا به این ترتیب جلسه توجیهی و قرعه کشی نوبت اجرای شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان به محفل انس با قرآن تبدیل شود و تالار کوهسنگی تا سال های سال نوای گوشنواز قاریان بین المللی قرآن را در دل خود جای دهد و از میزبانی کاروان قرآنی بر خود ببالد.
یادآوری می شود، رقابت های ششمین دوره مسابقات دانشجویان مسلمان به طور کامل ضبط تصویری شده و پس از آماده سازی در قالب برنامه تلویزیونی از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش می شود. 
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۷ - ۱۰:۵۷
0
0
سلام. شما که در خبرگزاری فعالید لطفا سوال کنید مسابقات معارف ۴۱ دوره قرآن کشور در ۲۰ اردیبهشت برگزار می شود یا ده خرداد؟ متاسفانه اطلاع رسانی بسیار ضعیف است و ادارات اوقاف به کامنت ها و تلفن ها پاسخ درستی نمی دهند. پارسال نیز همین عدم اطلاع رسانی باعث شد بنده از مسابقات استانی جا بمانم. یا در روز مسابقه اطلاع بدهند که مسابقه به تاخیر افتاده و... هیچ کس هم گردن نگرفت.
captcha