والدین فرزندان خود را با پرسشگری تربیت کنند/ ما به جوانان عالم و شجاع نیاز داریم
کد خبر: 3727474
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱

والدین فرزندان خود را با پرسشگری تربیت کنند/ ما به جوانان عالم و شجاع نیاز داریم

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرمان دهید جوانان بحث کنند تا در آینده پاسدار مرزها باشند، عنوان کرد: جوانان پرچمدار حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان هستند بنابراین ما به جوانان باانگیزه، عالم،  شجاع، پاک و متقین نیاز داریم.

جوانان بحث‌کننده در آینده پاسدار مرزها خواهند بود/ والدین جوانان خود را برای ۲۰ سال آینده تربیت کنند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام امیر بهشتی، مشاور امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر سراسر کشور که روز گذشته، ۱۲ تیرماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، در رابطه با دوران جوانی، عنوان کرد: در روز قیامت از بهار عمر که همان جوانی است از ما سوال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در فرهنگی عربی برای جوان از دو کلمه «فتا» و «شاب» استفاده می‌شود، ابراز کرد: شما جوانان در مرحله فتا به معنای طراوت و شادابی هستید.
حجت‌الاسلام بهشتی با بیان اینکه در حدیث می‌خوانیم خداوند همه پیامبران را در جوانی به پیغمبری مبعوث کرده است، تصریح کرد: مجامع بین‌الملی سن جوانی را بین ۱۵ تا ۲۹ اعلام کردند و همچنین حدیثی داریم که می‌گوید پایان جوانی سن ۳۰ سالگی است.
مشاور امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «مسلمانان، شما را به جوان‌ها توصیه می‌کنم زیرا آنان پل‌های نرمی دارند زمانیکه خداوند مرا برانگیخت و بشارت دهنده قرار داد جوان‌ها با من هم پیمان شدند و پیرها به مخالفت برخواستند».

روحانیون باید قدردان حضور در مدارس باشند
وی با بیان اینکه روحانیون باید قدردان حضور در مدارس باشند زیرا این امر نعمت بزرگی است، ابراز کرد: کار برای جوانان و رسیدگی به امور آنان از حضور در بازار و در بین بزرگسالان مهم‌تر است که پیغمبر(ص) در حدیث دیگری می‌فرمایند: «آموزش در جوانی مثل حجاری روی سنگ و آموزش در پیری مثل نوشتن روی آب است که در این حدیث تفاوت بین جوان و پیر نمایان می‌شود».

اعتماد پیامبر(ص) به مدیریت جوانان
حجت‌الاسلام بهشتی با اشاره به اینکه فرمان دهید جوانان بحث کنند تا در آینده پاسدار مرزها باشند، عنوان کرد: جوانان پرچمدار حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان هستند بنابراین ما به جوانان باانگیزه، عالم،  شجاع، پاک و متقین نیاز داریم.
مشاور فرآنی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیامبر(ص) یک جوان که حافظ و قاری قرآن بود به عنوان نخستین نماینده و به مدینه اعزام کرد که اهالی مدینه خیلی زود به او روی آوردند.
وی با اشاره به اینکه این جوان اولین امام جمعه اسلام بود، اظهار کرد: پیغمبر(ص) به جوان‌ها اعتماد کرد و همچنین اولین فرماندار مکه جوان ۲۱ ساله به نام عطار بود با وجود اینکه مکه شهر حساسی بود و پیامبر(ص) هم آن زمان یاران زیادی داشت اما مسئولیت را به این جوان سپرد.
حجت‌الاسلام بهشتی با بیان اینکه جوانان حزب‌الهی باید در همه عرصه‌ها نظیر کنکور، ورزشی و... رتبه‌های بالا را کسب کنند، تصریح کرد: مهم‌ترین چیزی که جوان‌ها باید آن را بیاموزند عواملی است که در بزرگی به آن نیازمند هستند بنابراین والدین باید جوانان را برای ۱۰ و ۲۰ سال بعد تربیت کنند.
مشاور امور قرآنی وزیر آموزش و پرورش افزود: احادیث زیادی برای قرآن و نماز خواندن جوانان وجود دارد، اما حدیث ویژه‌تری هم داریم که می‌گوید وقتی جوانی در تنهایی وقت نماز می‌رسد و بدون اینکه کسی او را تماشا کند به نماز می‌ایستد خداوند فرشته‌ها را صدا می‌زند که بیایید این جوان را تماشا کنید.

قرآن در همه عرصه‌ها به انسان کمک می‌کند
وی با بیان اینکه قرآن در همه عرصه‌ها به انسان کمک می‌کند، تصریح کرد: دانش‌آموزان متسابق باید فکر کنند که مسئولان چه تدابیری در نظر بگیرند تا هرساله مسابقات قرآن با طراوت‌تر باشد و شما جوانان در این عرصه باید نقش آفرینی کنید.
حجت‌الاسلام بهشتی با تأکید بر اینکه والدین باید فرزندان خود را با پرسشگری تربیت کنند، عنوان کرد: هرکس در کودکی پرسشگر بار آمد زمانی که بزرگ شود پاسخگو همه عوامل خواهد بود.
وی در پایان گفت: بنابر روایات روز قیامت مردم چهاردسته‌اند: گروه اول حساب سخت دارند، گروه دوم حساب آسان، گروه سوم آنقدر فوق العاده هستند که بی‌حساب بخ بهشت می‌روند و گروه چهارم آنقدر پروندشان تاریک است که بی‌حساب وارد جهنم می‌شوند.

انتهای پیام

captcha