منظور قرآن از تعبیر «حَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا» چیست؟
کد خبر: 3728981
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

منظور قرآن از تعبیر «حَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا» چیست؟

آیات مربوط به امام مهدی(عج) در قرآن پرتعداد است که در آنها به ویژگی های مختلف حضرت حجت(عج)، دولت جهانی شان و ... تصریح می شود.

به گزارش ایکنا؛‌ شبستان نوشت: آیات متعددی در قرآن وجود دارد که بر مسئله مهدویت و دولت کریمه امام زمان(عج) و ارث بردن زمین توسط بندگان صالح و شایسته اشاره می کند.

چنان که حذیفه می گوید: روزی که آیه شریفه: «أُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا» نازل شد، حضور پیامبر(ص) شرفیاب شدم ... از ایشان پرسیدم: یا رسول الله(ص) اینها چه کسانی هستند که خداوند اسامی آنها را کنار هم آورده است؟

فرمود: «ای حذیفه! من آن نبی هستم که خدای متعال فرمود: «مِنَ النَّبِيِّينَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ» که اول انان در نبوت و آخرشان در بعثت هستم و از صدیقین علی بن ابیطالب(ع) است چون زمانی که خداوند مرا به رسالت برگزید او اولین کسی بود که رسالت مرا تصدیق کرد و از شهداء حمزه سیدالشهداء و جعفر طیار نیز اولین کسانی بودند که رسالت مرا تصدیق کردند. و از صالحین حسن و حسین علیهماالسلام سید جوانان اهل بهشت هستند و «حَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا» مهدی زمان خویش است.»1

1-شواهدالتنزیل، ج1

*برگرفته از زبور نور(هزار و یک نکته از زندگانی امام زمان(عج)»

انتهای پیام

captcha