قرآن کریم محور تمام فعالیت‌های دینی در سراسر جهان اسلام است
کد خبر: 3729075
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

قرآن کریم محور تمام فعالیت‌های دینی در سراسر جهان اسلام است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تمام فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه برای رسیدن به هدف اصلی که همان عمل به قرآن و توسعه اخلاق و فرهنگ قرآنی است در حال انجام است.

قرآن کریم محور تمام فعالیت‌های دینی در سراسر جهان اسلام است

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: عبدالهادی فقهی‌زاده در حاشیه برگزاری همایش تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که 19 تیرماه در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به شرکت 241 هزار نفر در این دوره مسابقات در سراسر کشور، گفت: این مسابقات در دو محور اصلی حفظ  و مفاهیم برگزار شد.

فقهی‌زاده اصلی‌ترین هدف معاونت قرآن و عتری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف را در برگزاری این مسابقات ترویج مفاهیم قرآن در عرصه‌های گوناگون عملی، رفتاری و اندیشه‌ای عنوان کرد وافزود:  هدف اصلی ما توسعه گفتمان قرآنی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدوام این گونه مسابقات و توسعه و گسترش آن بتوان زمینه‌های گسترش مفاهیم قرآن در همه عرصه‌های فکری و عملی جامعه را فراهم آورد و بتوانیم از مقدمه به اصل که همان "عمل به مفاهیم دین" است، برسیم.ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی هدف اصلی است و تمام فعالیت‌های قرآنی برای توسعه اخلاق و فرهنگ قرآنی در حال انجام است.

فقهی‌زاده برگزاری این دوره مسابقات را اولین همکاری مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود: برای حذف موازی کاری و هم‌افزایی بیشتر برای اولین بار در پاییز و زمستان سال گذشته این همکاری در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم شکل گرفت و در عمل تجربه بسیار خوبی حاصل شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امسال نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا در هفدمین دوره مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، شاهد همکاری مجدد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه باشیم.

فقهی‌زاده ابراز امیدواری کرد: این تجربه به سایر ارگان‌های فرهنگی هم سرایت کرده و مبنای عمل مشترک و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی در ادامه قرآن کریم را محور تمام فعالیت‌های دینی در سراسر جهان اسلام عنوان کرد وافزود: قرآن کریم نازل شد تا شفا و مرهمی برای همه دلها باشد.

فقهی زاده اظهار کرد: این معجزه جاویدان پیامبر(ص) در کنار رحمت و مغفرت برای مومنان، برای ظالمان جز خسران ثمری ندارد و ظالم همان کسی است که به قرآن و آموزه‎‌های آن پشت کرده و بی توجه است.

انتهای پیام

captcha