برپایی 80 کارگاه کتابت طی شش سال/ دو مصحف در نوبت آماده‌سازی
کد خبر: 3730363
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

برپایی 80 کارگاه کتابت طی شش سال/ دو مصحف در نوبت آماده‌سازی

گروه ادب ــ مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم با اشاره به اینکه تاکنون 80 کارگاه کتابت برگزار شده است،‌ افزود: هم اکنون شش کاتب مشغول به کار هستند و دو مصحف در نوبت آماده‌سازی قرار دارند.

مهدی بابایی، مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به اینکه شمار قابل توجهی از کاتبان در این مرکز طی شش سال اخیر آموزش دیده‌اند، افزود: کارگاه‌های ما در سال 95 عمومی بود. این مرکز با هدف کتابت قرآن تاسیس شد و موضوع تربیت کاتبان قرآن یکی از موضوعات مطرح در آن زمینه بود.

وی افزود: از مصاحفی که توسط این مرکز کتابت شده است، دو مصحف منتشر شده است که یکی از آنها مراحل نهایی پیش از چاپ را می‌گذراند و در دست آماده‌سازی است.

بابایی از دو مصحف که در نوبت آماده‌سازی است یاد و عنوان کرد: شش کاتب در این مرکز مشغول کتابت قرآن هستند. برخی حدود 20 جزء و برخی دیگر جزءهای کمتری را کتابت کرده اند. این رویکرد همچنان ادامه دارد که به کتابت قرآن‌های فاخر منجر شود.

وی اظهار کرد: از سال 90 تاکنون بالغ بر 80 کارگاه مفصل یک تا سه روزه برای خوشنویسان قرآنی سراسر کشور برگزار کردیم که این فعالیت همچنان ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام

captcha