تعیین زمان برگزاری مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری تا ۱۰ مرداد
کد خبر: 3730375
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

تعیین زمان برگزاری مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری تا ۱۰ مرداد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دبیر اجرایی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی گفت: هیئت رسیدگی موظف شد تا ۱۰ مردادماه زمان برگزاری مجمع عمومی اتحادیه واحد را مشخص کند.

تعیین زمان برگزاری مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری تا ۱۰ مرداد

به گزارش ایکنا؛ حسین بهبودی، مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گوی تلفنی با برنامه «نمای نزدیک» رادیو قرآن با اشاره به جلسه مدیران عامل اتحادیه‌های استان‌های مختلف در سازمان دارالقرآن گفت: با عنایت و همت فعالان قرآنی و اعضای هیئت رسیدگی به امور مؤسسات سال گذشته یکی از مطالبات جامعه قرآنی بعد از سال‌ها محقق شد و با حمایت و همکاری اتحادیه‌های استانی اتحادیه واحد استان‌ها بدون هیچ چالشی تشکیل شد.
وی با بیان اینکه مصوبه هیئت رسیدگی این بود که بعد از این مرحله فرایند تشکیل مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری و انتخابات هیئت مدیره و هیئت بازرسی انجام شود و زمان ایجاد آن تصویب شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرایند کار پیچیده و حساسیت‌ها بیشتر بود و نظرات دو اتحادیه اهمیت ویژه داشت کار کمی طول کشید.
بهبودی با بیان اینکه در این مرحله شیوه‌نامه اجرایی تشکیل مجمع عمومی واحد کشوری تنظیم شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه آخرین اساسنامه‌ای که بر اساس نظرات دو اتحادیه تنظیم شده بود برای دو سال قبل بود و آن زمان بعضی از بندهایی که تنظیم شده بود در شرایط کنونی نقایصی داشت تصمیم گرفته شد تا  بررسی بیشتری در این خصوص صورت گیرد.
دبیر اجرایی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی تصریح کرد: دو نظریه کلی وجود داشت بعضی معتقد بودند اساسنامه به‌روزرسانی شده و بر اساس شرایط فرایند تصویب تغییرات در شورای توسعه فرهنگ قرآنی انجام شود که این مسئله باعث طولانی‌تر شدن زمان می‌شد، برخی دیگر معتقد بودند علیرغم نواقص در اساسنامه، اتحادیه واحد و مجمع عمومی شکل بگیرد و کمیته کارشناسی تشکیل دهند و هر تغییری که مطابق مصحلت بود، انجام گیرد.
وی با بیان اینکه نهایتاً در جلسه ۲۰ تیر که با حضور ۲۵ نفر از مدیران اتحادیه‌های استانی در دبیرخانه تشکیل شد راه دوم انتخاب شد، ادامه داد: بنابراین با همین اساسنامه هیئت رسیدگی موظف شد تا ۱۰ مردادماه زمان برگزاری مجمع عمومی اتحادیه واحد را مشخص کند و چون دو ماه فرایند اجرایی کار زمان می‌برد پیش‌بینی شد هیئت تا قبل از ۱۰ مهرماه این زمان را قطعی کند و تا 10 مرداد‌ماه زمان قطعی را اعلام کند.
بهبودی با بیان اینکه در این نشست مدیران اتحادیه‌ها نمایندگانی انتخاب کردند تا پیگیر مطالبات آن‌ها شوند، افزود: همچنین، شنبه آینده که جلسه ۸۱ هیئت رسیدگی است باید تصمیم گرفته شود که آیا با مطالبه نمایندگان موافقت می‌شود یا نه.
دبیر اجرایی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات با اشاره به انتخابات مجمع عمومی اتحادیه تهران گفت: این انتخابات از ابتدا مورد تأیید بود منتهی در مرحله اول تعدادی از اعضا حدنصاب را کسب کردند و برخی نکردند که انتخابات به دور دوم کشیده شد و چهار نفر در دور دوم مشخص شدند و به این ترتیب ۱۱ نفر هیئت مدیره انتخاب شدند که مورد تأیید هیئت است.
وی خاطرنشان کرد: تمامی این فرایند در ۳۱ استان بدون هیچ چالش و شکایتی برگزار شد و تمامی فعالان قرآنی با همدلی و همراهی این انتخابات را برگزار کردند و تاکنون هیچ شکایتی به ما نرسیده است.

انتهای پیام

captcha