ورود گنجینه‌هایی از دفاع مقدس به کتب درسی
کد خبر: 3730488
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
سردار رودکی خبر داد:

ورود گنجینه‌هایی از دفاع مقدس به کتب درسی

گروه جامعه - رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به همکاری وزارت آموزش و پرورش با این پژوهشگاه اشاره و عنوان کرد: طی یک سال گذشته در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بخش هایی از گنجینه دفاع مقدس را وارد کتاب‌های درسی کنیم.

ورود گنجینه هایی از دفاع مقدس به کتب درسی در همکاری با آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سردار رودکی، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس امروز ۲۵ تیر ماه، با حضور در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی بسیجیان فرهنگی به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اقدامات خوبی که طی ۱۰ سال گذشته از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در راستای تغییر کتب درسی رخ داده است، اظهار کرد: با این وجود آنچه در بردارنده مقاومت و ایستادگی جوانان کشور ما در برابر ۳۵ کشور طی هشت سال دفاع مقدس بود را هنوز به خوبی به دانش آموزان معرفی نکرده ایم.

وی به همکاری وزارت آموزش و پرورش با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: طی یک سال گذشته در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بخش هایی از گنجینه دفاع مقدس را وارد کتاب‌های درسی کنیم.

 وی به جمعیت ۱۳ میلیونی دانش آموزان اشاره و عنوان کرد: بخش گسترده‌ای از جمعیت کشور را دانش‌آموزان تشکیل داده اند که آشنایی با دوران دفاع مقدس ندارند، بنابراین این مهم اقتضا می کند تا آنچه در شان دفاع مقدس است را در کتاب های درسی نشر دهیم چرا که درس های کتاب های دانش آموزی ماندگار و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند.

سردار رودکی خواستار برگزاری همایش های ملی ویژه دانش آموزان شهید شد و گفت: دوران دفاع مقدس معلمان در جبهه های جنگ حضور پیدا می‌کردند تا علاوه بر پشتیبانی از جبهه ها به آموزش دانش آموزانی که در این مکان حضور داشتند بپردازند؛ این معلمان و دانش‌آموزان فرهیخته الگوهایی هستند که باید به نسل کنونی معرفی شوند.

 وی با تأکید بر اینکه در هشت سال دفاع مقدس تمام توان خود را به کار گرفتیم تا متجاوزان را به دنیا معرفی کنیم، گفت: امروز نیز باید دستاوردهای انقلاب و عدم حمایت سران کشورهای دنیا از مظلومیت ایران در هشت سال دفاع مقدس را به دانش آموزان معرفی کنیم تا ضمن آگاه شدن از تاریخ بتوانند قدم های محکم تری را برای فردای کشور بردارند.

انتهای پیام

captcha