صنعت گردشگری جایگزین درآمدهای نفتی شود
کد خبر: 3741793
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
جهانگیری:

صنعت گردشگری جایگزین درآمدهای نفتی شود

گروه فرهنگی - معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت صنعت گردشگری در حوزه اقتصادی تصریح کرد: تصمیم داریم با برنامه‌ریزی صحیح و همه جانبه‌نگر توأم با آینده‌نگری و استفاده از تجربه دیگر ملل آسیایی صنعت گردشگری را جایگزین منابع و سایر درآمدها به ویژه نفتی قرار دهیم.

صنعت گردشگری؛ بستری برای نزدیکی ملت‌ها

به گزارش ایکنا از همدان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور امروز، 5 شهریورماه در آئین افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی رویداد همدان 2018 با اشاره به توسعه صنعت گردشگری در ایران و استان همدان افزود: استان همدان پرچمدار ادب و هنر از دیر باز نه تنها در ایران بلکه در آسیا و جهان قدیم بوده و اگر تأسیس نظام‌های حکومتی قدیمی از جمله «ماد» را در نظر بگیریم خواهیم یافت که همدان امروزه همچنان صاحب نام است.
وی اظهار کرد: اشتغال‌آفرینی، حفاظت از محیط زیست و جذب گردشگر و گسترش ارتباطات میان فرهنگی و درآمد زایی این صنعت ایجاب می‌کند‌ که این منطقه را منطقه‌ای جهانی محسوب و از آن به عنوان یک قطب جهانگردی و گردشگری یاد کنیم، لذا گردشگری یکی از عوامل مهم درآمدزایی و اقتصاد یک منطقه می‌تواند باشد.

اهمیت صنعت گردشگری در حوزه اقتصادی
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت صنعت گردشگری در حوزه اقتصادی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی سازمان جهانگردی تا سال 2020 صنعت گردشگری از عوامل مهم درآمدزایی مناطق خواهد بود که کشورهای حوزه آسیایی با توجه به ظرفیت خود با برنامه‌ریزی می‌توانند سهم بالایی از این صنعت را داشته باشند.
جهانگیری ادامه داد: تصمیم داریم با برنامه‌ریزی صحیح و همه جانبه‌نگر توأم با آینده‌نگری و استفاده از تجربه دیگر ملل آسیایی در تعامل مثبت و همه‌جانبه با ایجاد زیرساخت‌های بیشتر و مناسب، صنعت گردشگری را جایگزین منابع و سایر درآمدها به ویژه نفتی قرار دهیم.
وی افزود: صنعت گردشگری می‌تواند در زمینه سیاسی، فرهنگی و هنری نقش به‌سزایی در پیشرفت کشور داشته باشد.

به صدا درآمدن زنگ خطر محیط زیست
جهانگیری با اشاره به صدا درآمدن زنگ خطر محیط زیست خاطرنشان کرد: با توجه به فرآیند صنعتی شدن جهان و عملکرد آن خطر بحران زیست محیطی به واقعیت نزدیک شده است.
وی در رابطه با توسعه صنعت گردشگری در بخش فناوری افزود: توسعه صنعت گردشگری باید در دیگر زمینه‌ها از جمله در بخش فناوری IT، بیو تکنولوژی، پزشکی، دارویی و به ویژه در حوزه صنایع دارویی، معدنی، خودروسازی، معاملات بانکی و بیمه‌ای انجام شود.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در همبستگی ملت‌های مختلف گفت: صنعت گردشگری یک عامل مهم برای نزدیکی و صمیمیت ملت‌ها است، با این صنعت می‌توان به اهداف توسعه مانند ریشه‌کن کردن فقر، افزایش رقابت آسیا در بازار جهانی و در نهایت تبدیل قاره آسیا به قطب جهانگردی رسید.

محبوبیت ایران در بین توریست‌های خارجی
جهانگیری با اشاره به محبوبیت ایران در بین توریست‌های خارجی افزود: ایران با ثبت 34 هزار آثار ملی و 23 آثار جهانی در بین دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی محبوبیت بسیاری دارد و کشور ایران در بین ده کشور جهان دارای جاذبه‌های گردشگری است.
وی با بیان جاذبه‌های گردشگری ایران خاطرنشان کرد: کشور ایران در کنار ظرفیت‌های عظیم انسانی و تنوع چهار فصل و جاذبه‌های طبیعی سرزمینی بسیار زیبا است به گونه‌ای که در آثار جهانگردان در طول تاریخ ثبت شده است، از جمله این جاذبه‌های گردشگری مجموعه‌های کهن و باستانی شهرسوخته، پاسارگاد، کتیبه گنج‌نامه و ارگ تاریخی بم و دیگر آثار تاریخی هستند.
جهانگیری در پایان گفت: شهر همدان شهری پر افتخار و مزین به دانشمندان و ادیبان فرهیخته‌ای از جمله بوعلی سینا، عین القضات همدانی، باباطاهر و دیگر مردان پر افتخار که با وجودشان شهر همدان را به شهری تاریخی و کهن تبدیل کرده اند.
انتهای پیام

captcha